تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت با ۶۰ عدد کپسول اکسیژن

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: با تحویل و اضافه شدن ۶۰ عدد کپسول‌ اکسیژن به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان شمار این کپسول‌ها با بیش از دو برابر افزایش به ۱۰۰ عدد رسید.

روژان قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای پشتیبانی اکسیژن درمانی از بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان سردشت، این تعداد کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان به بیمارستان این شهرستان تحویل شد.

وی اضافه کرد: این اقدام با توجه به گسترش بیماری کرونا و وضعیت قرمز سردشت و به تبع آن افزایش موارد بستری در بیمارستان این شهرستان صورت گرفت.

وی بیان کرد: در صورت به وجود آمدن مشکلات فنی برای دستگاه اکسیژن‌ساز این بیمارستان، این کپسول‌ها با قابلیت استفاده به مدت ۷۲ ساعت جهت اکسیژن درمانی به بیماران نیازمند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و قرنطینه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با درخواست از شهروندان جهت پیوستن به پویش ملی «من ماسک می‌زنم» گفت: همشهریان با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطع زنجیره مبتلایان به بیماری کرونا سهیم باشند.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

سردشت با توجه به کثرت وجود جانبازان و مصدومان شیمیایی و آسیب‌پذیری آنها از ناحیه ریه همواره از شهرستان‌های حساس در رابطه با بیماری‌ها به شمار می‌رود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha