۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 83913959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت به ۴ دستگاه ونتیلاتور جدید تجهیز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: چهار دستگاه ونتیلاتور (کمک تنفسی پیشرفته) به ارزش ۱۲ میلیارد ریال به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اختصاص یافت.

روژین قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این چهار دستگاه ونتیلاتور برای بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت با توجه به شیوع بیماری کرونا و احتمال افزایش تعداد بیماران این شهرستان، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری شده است.

وی اضافه کرد: با اختصاص این دستگاه‌ها، تعداد ونتیلاتورهای بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت به ۱۱ دستگاه رسید که از این تعداد یک دستگاه ونتیلاتور در بخش NICU مستقر و جهت استفاده نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: دستگاه ونتیلاتور دستگاهی کمک تنفسی است که اکسیژن را با درصد خالص، فشار حجم مورد نیاز به ریه‌ها رسانده و دی‌اکسیدکربن را از ریه خارج می‌کند و کاربرد زیادی برای بیماران مبتلا به کرونا دارد. 

"قادری" افزود: افزایش تعداد دستگاه‌های ونتیلاتور در بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت به سبب وجود ۴۰۰ نفر جانباز شیمیایی بالای ۵۰ درصد در این شهرستان که باید به صورت مستمر از اکسیژن استفاده کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha