۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83916011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ میلیون مترمکعب فاضلاب در چهارمحال و بختیاری تصفیه می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۸۰ میلیون مترمکعب آبی که در بخش شرب تولید و مصرف می‌شود، سالانه ۲۶ میلیون مترمکعب آن تصفیه دوباره می‌شود.

احمدرضا محمدی ده‌چشمه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳۰ میلیارد مترمکعب آب تجدیدپذیر در کشور تولید می‌شود که سالانه بیش از ۹۰ درصد آن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ۶ میلیارد مترمکعب از مجموع آب‌های تجدیدپذیر در کشور اختصاص به بخش شرب دارد و از این میزان ۱.۳ درصد آب شرب کشور به میزان ۸۰ میلیون مترمکعب در استان چهارمحال و بختیاری تولید و مصرف می‌شود.

محمدی ده‌چشمه تصریح کرد: از ۶ میلیارد مترمکعب آب شرب مصرفی در کشور باید پنج میلیارد مترمکعب آن دوباره تصفیه شود در حالی که در حال حاضر کمتر از یک میلیارد مترمکعب آب تصفیه می‌شود، اما این میزان در استان چهارمحال و بختیاری به تناسب آب تولیدی بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود تصفیه‌خانه فاضلاب در ۱۴ شهر این استان، اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب در سال‌های اخیر در شهرهای هفشجان، طاقانک، بلداجی، گندمان، لردگان به بهره‌برداری رسیده است و تصفیه‌خانه‌های شهرهای بن و فرادنبه نیز در حال تکمیل است و با تامین اعتبار تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد تا بدین ترتیب جمعیت زیرپوشش شبکه فاضلاب در استان به ۷۵ درصد افزایش یابد.

محمدی ده‌چشمه، تمرکز این شرکت پس از یکپارچه شدن را بر بخش روستایی اعلام کرد و گفت: از آنجا که ۴۰ روستای استان آبرسانی سیار می‌شود و ۳۰ روستا با تنش آبی مواجه است و از سوی دیگر برخورداری مناطق روستایی استان از شبکه فاضلاب بسیار ناچیز است ،تلاش خود را برای ارتقای خدمات در این بخش متمرکز کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به بیش از ۳۳۵ هزار مشترک آب شهری و روستایی و بیش از ۱۴۸ هزار مشترک فاضلاب در بخش شهری خدمات‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha