شهرداران برای جلب مشارکت مردم سطح خدمت رسانی به آنان را ارتقاء دهند

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به این که خدمت رسانی به مردم، آنان را به محل زندگی خود متعهد می‌کند اظهار کرد: شهرداران برای جلب مشارکت مردم در اداره امور شهر، سطح خدمت رسانی به آنان را ارتقاء دهند.

محمد تقی‌زاده روز شنبه در آئین تکریم و معارفه شهردار جدید پاکدشت که در سالن همایش‌های شهدای این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مهمترین هدف مدیریت شهری در خدمت رسانی به مردم، ارتقاء کیفیت زندگی و جلب رضایت آنان است، در این صورت است که مردم به شهری که در آن زندگی می‌کنند تعلق خاطر پیدا کرده و در مدیریت آن،مسوولان را یاری می‌رسانند.
وی تصریح کرد: مشارکت مردم در اداره شهر تنها به مفهوم پرداخت عوارض نیست بلکه این مشارکت می‌تواند خود را در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نشان داده و بسیاری از مسائل را با کمک خود مردم برطرف کند.
تقی زاده افزود: برای خدمت رسانی به مردم، باید برنامه‌محور بود و با تسلط بر قوانین، امور را بر مدار خواست و اراده مردم پیگیری کرد، مدیریت علمی، شفاف، صریح و دارای عملکردی روشن می‌تواند خواسته‌های مردم را در مناطق شهری برآورده کند.
وی تصریح کرد: امروز زندگی مردم با استفاده از تکنولوژی‌های روز گره خورده لذا شهرداران نیز باید در ایجاد فضای مناسب برای زندگی مردم، از تکنولوژی‌های موجود استفاده کرده و همپای پیشرفت‌های علمی، شهر را به سمت مدیریت هوشمند سوق دهند.
تقی زاده بر لزوم مدیریت درآمدها و هزینه‌کرد اعتبارات تأکید کرد و افزود: درآمد زیاد شهرداری فرصت طلایی در اختیار شهردار جدید پاکدشت قرار می‌دهد تا بتواند تحولات اثرگذاری در شهر ایجاد کرده و وضعیت موجود را به سمت برآورده شدن انتظارات مردم به پیش ببرد.
وی گفت: واقع شدن پاکدشت در محور امام رضا(ع) و ورودی و خروجی استان تهران، این شهرستان را به عنوان پیشانی استان معرفی کرده لذا مسائل و مشکلات این شهر باید اولویت بندی و بر اساس نیاز منطقه پیگیری و اجرا شود.
معاون استاندار تهران تأکید کرد: شهرداران و مدیران شهری باید همواره خود را پاسخگوی مردم بدانند، مردم حق دارند تا بدانند و پاسخ سوالات خود را از مسوولان دریافت کنند لذا از مدیریت جدید شهرداری پاکدشت نیز انتظار می‌رود به  این مهم، توجه ویژه داشته باشد.
وی افزود: حل مشکلات مردم به روحیه جهادی و حضور دربین آنان نیاز دارد چرا که بسیاری از مشکلات، با حضور خود مردم قابل رفع شدن است.
در این مراسم محسن تاجیک به عنوان شهردار جدید پاکدشت معرفی شد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و سه شهر پاکدشت، شریف آباد و فرون‌آباد در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha