۱۴ طرح عمرانی قشم توسط رییس جمهوری افتتاح می‌شود

قشم- ایرنا- ۱۴ طرح عمرانی شاخص در قشم روز بیستم شهریورماه توسط رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش عصر سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، این طرح‌ها با اعتبار ۳۴۰ میلیون یورو و ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال در قشم به ثمر نشست.

طرح پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان به ظرفیت ۶.۵ میلیون بشکه نفت با اعتبار ۱۵۰ میلیون یورو به ثمر نشست.

با اجرای این طرح ۳۵۰ فرصت شغلی مستقیم و یکهزار و ۷۰۰ فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

ترمینال کانتینری سایت شهید رجایی بندرعباس با مساحت چهار هکتار و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال نیز به بهره برداری میرسد که باعث ایجاد ۱۱۷ فرصت شغلی به صورت مستقیسم و غیر مستقیم می‌‎شود.

بهسازی معابر ۲۰ روستای جزیره قشم با اعتبار ۵۷۰  میلیارد ریال، احداث و بهسازی ۲۰ مدرسه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال و زیرسازی و آسفالت ۳۰ کیلومتر از معابر برون شهری در مجموع با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که روز پنجشنبه به بهره برداری می‌رسد.

زیرسازی و آسفالت مسیر روستاهای چاهکوه، گلزار طولا و اسکله سهیلی با ۴۸ هزار متر مربع و اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال و طرح بلوار گیاهدان به درگهان به طول سه کیلومتر و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری است.

کارخانه ساخت قطعات بتنی پیش ساخته

کارخانه ساخت بنت و قطعات بتنی پیش ساخته با ظرفیت تولید ۵۱۸ هزار و ۸۰۰ تُن بتن معمولی، ساخت ۲۴۳۰ تُن تیرچه فولادی و ۲۰۰ هزار تُن محصولات بتنی غیر مسطح با اشتغال ۹۰ نفر و اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه به بهره برداری می‌رسد.

ساخت سه هتل با ظرفیت ۲۱۴ تخت و اشتغال ۵۴ نفر و با ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

ساخت پارک محلات، پارک‌های خطی ساحلی و زمین های ورزشی با ۱۰۰ هزار متر مربع مساحت و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری است.

آماده‌سازی سه سایت مسکونی شهری در مجموع با مساحت ۳۱۸ هکتار و با ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد اعتبار از جمله طرح‌هایی است که توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

این ۱۴ طرح بخشی از ۱۰۰ طرح در منطقه آزاد قشم است که تا پایان دولت تدبیر و امید در سال ۱۴۰۰ به ثمر می‎رسد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha