۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 2146
کد خبر: 84032822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ درصد از جمعیت روانسر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: سه هزار و ۲۲۶ نفر از جمعیت این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند که معادل ۶ درصد جمعیت روانسر است.

معصومه حسنی خونسار روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های روانسر افزود: به طور میانگین سه درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند و باید همه تلاش کنیم تعداد کتابخوانان را افزایش دهیم تا فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه به ازای هر ۲ نفر یک جلد کتاب در کتابخانه های استان موجود است، اظهارداشت: در کتابخانه های عمومی شهرستان روانسر ۳۲ هزار جلد کتاب موجود است و به ازای هر ۲ نفر یک و نیم جلد کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ضمن قدردانی از شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر روانسر ادامه داد: روانسر از جمله شهرهایی استان است که سهم نیم درصد کتابخانه را به موقع و منظم پرداخت می کند و دغدغه زیادی برای امور کتابخانه های این شهرستان نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  فرماندار روانسر گفت: کتاب و کتابخوانی نقش سازنده ای در هدایت  و تکامل جامعه دارد و هرچه بیشتر به موضوع کتابخوانی در جامعه و خانواده پرداخته شود، به همان میزان نیز ناهنجاری‌ها در جامعه کاهش می‌یابد

پژمان امجدیان، سوق دادن جامعه به سمت مطالعه و کتابخوانی را عامل بازدارنده قوی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و پیشران توسعه و پیشرفت عنوان کرد و اظهارداشت: انجمن کتابخانه های عمومی یکی از کلیدی ترین و موثرترین راه های رشد فرهنگی یک جامعه است

شهرستان روانسربا ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.