روانسر از شهرستان‌های برتر ترویج کتابخوانی در استان کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: شهرستان روانسر با همراهی و حمایت فرماندار فرهنگی آن، یکی از برترین شهرستان‌های استان در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش ایرنا، «معصومه حسنی خونسار» روز چهارشنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان روانسر که با حضور فرماندار در سرسرای فرمانداری روانسر برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان روانسر تعداد چهار باب کتابخانه عمومی با زیربنای یک هزار و ۳۰۰ مترمربع و ۳۹ هزار جلد کتاب دارد.

وی تاکید کرد: همچنین جلسات انجمن، اتاق فکری برای حل مشکلات و راه کارهای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و باید توجه بیشتری به برگزاری جلسات شود.

حسنی‌خونسار در خصوص خدمات کتابخانه های عمومی خاطرنشان کرد: تعداد ۶۰ نوع خدمت برای خدمات کتابخانه های عمومی خصوصا در کتابخانه مرکزی تعریف شده است که تمام رده های سنی جامعه را در بر می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی در خصوص فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی نیز گفت: همان طور که می دانید فضای مجازی یک رقیب قوی برای کتاب است اما کتابخانه های ما در ایام کرونا فضای مجازی را به یک فرصت تبدیل کرده و از طریق فضای مجازی خدمات ارزنده ای ارائه دادند.

وی در ادامه تمام حاضرین را به شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد و افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای تمام رده های سنی فعالیت می کند که انتظار می رود هر یک از شما مروجان خوبی برای این جشنواره باشید، همچنین بخش های مختلف جشنواره کتابخوانی رضوی را معرفی و تشریح کرد.

روانسر از شهرستان‌های برتر ترویج کتابخوانی در استان کرمانشاه است

ترویج کتابخوانی؛ ابزاری موثر در ارتقای توسعه فرهنگی

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان روانسر نیز در این جلسه گفت: اهمیت و ارزش کتاب در جهت ارتقا توسعه فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، لذا ترویج فرهنگ کتابخوانی، خود باید در بین مردم به یک فرهنگ تبدیل شود تا شاهد تغییر سرانه مطالعه باشیم.

«سعدی مصطفی‌زاده» بیان داشت: اگر ما اهل مطالعه نباشیم باید تمام تاریخ را تجربه کنیم، لذا پیشنهاد دارم باید از خود مسئولان بخواهیم که مطالعه کنند، چه ایرادی دارد که شاخص کتابخوانی در ارزیابی کارکنان و مدیران قرار بگیرد.

فرماندار روانسر ضمن قدردانی از اعضای انجمن برای حضور منظم در جلسه عنوان کرد: تشکیل این جلسات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا تصمیم گیری ها در این جلسات مصوب می شود و به اجرا در می آید، لذا با غیبت خود در جلسه در حق گسترش فرهنگ کتابخوانی ظلم می شود پس اعضای انجمن باید حضور خود را در این جلسات در اولویت قرار دهند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی روالنسر در خصوص جلسات کمیته برنامه‌ریزی برای تخصیص به کتابخانه‌ها گفت: تخصیص اعتبار کتابخانه‌های عمومی را در اولویت قرار می دهیم تا مشکلی بر سر راه فرهنگ کتابخوانی نباشد.

وی در حمایت از نویسندگان و اهالی قلم نیز گفت: باید به هر نحوی از نویسندگان بومی حمایت کنیم تا انگیزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز از این طریق گسترش یابد.

روانسر از شهرستان‌های برتر ترویج کتابخوانی در استان کرمانشاه است

عضویت سه هزار و ۴۰۰ نفر در کتابخانه های شهرستان روانسر

در ابتدای این جلسه «حسن محمدی»، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان روانسر نیز گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی به امانت رفته و تعداد سه هزار و ۴۰۰ نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند.

در پایان هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن نکته نظرات خود را در این جلسه در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در شهرستان روانسر بیان کردند.

به گزارش ایرنا، این جلسه با هدف بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی در جهت بهبود وضعیت ارائه خدمات به اعضا و مراجعین کتابخانه های عمومی برگزار شد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha