۱ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۲۶
کد خبر: 84050787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ عنوان کتاب دفاع‌مقدس در یزد رونمایی شد

۱ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۲۶
کد خبر: 84050787
۲۵ عنوان کتاب دفاع‌مقدس در یزد رونمایی شد

یزد- ایرنا- همزمان با دومین روز از چهلمین سالگرد دفاع مقدس عصر سه‌شنبه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و جمعی از مسوولان از ۲۵ عنوان کتاب در این حوزه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این کتاب‌ها شامل خاطرات رزمندگان اسلام و نقش آنها در طول هشت سال دفاع مقدس است که توسط انتشارات خط شکنان وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد چاپ و منتشر شده است .

بعد از دفاع مقدس تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب در این حوزه با همکاری رزمندگان بسیجی و سپاهی و پیگیری نویسندگان مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در استان چاپ شده است .

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

 در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود. 

 استان یزد ۵۰ هزار رزمنده  و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha