۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84054966
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روایت بانوی رزمنده گلستانی از دوران دفاع مقدس

گرگان - ایرنا - یکی از زنان رزمنده گلستانی که به عنوان امدادگر در عملیات بیت‌المقدس حضور داشت معتقد است حرکت جهادی بانوان در دوران دفاع مقدس با تلاش مضاعف برای حفظ کیان خانواده می‌تواند به الگوی زنان و دختران جوان کشور تبدیل شود.

رقیه داددشتی با سابقه حضور هفت ماهه در دفاع مقدس به ایرنا گفت: یکی از اصول مهم زنان حاضر در جبهه ها، علاوه بر انجام دقیق وظایف مربوط به مناطق جنگی، رسیدگی مداوم به امور خانواده و حفظ ارتباط مداوم و موثر با همسر و فرزندان بود.

وی گفت: زنان رزمنده با وجود سختی فراوان رسیدگی همزمان به این دو مسوولیت، آن را با دقت و ظرافت کامل انجام دادند که دختران و زنان جوان می توانند با الگو گرفتن از سرگذشت این رزمندگان، علاوه بر انجام فعالیت های اجتماعی و اقتصادی، مسوولیت زندگی و تربیت فرزندان را نیز بر عهده بگیرند.

وی با ذکر خاطراتی از حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل گفت: در ۱۶ سالگی و به دلیل علاقه فراوان برای کمک به رزمندگان، آموزش امدادگری و پرستاری دیدم و با موافقت خانواده راهی جبهه ها شدم.

این بانوی امدادگر با اشاره به تعهد زنان رزمنده برای کمک به پیشبرد اهداف دفاع مقدس گفت: در گوش زنی که مشغول شستن پتو در ستاد پشتیبانی بود، خبر شهادت فرزندش را اعلام کردند و از او خواستند که برای برگزاری مراسم تشییع جنازه به شهرش بازگردد اما او گفت: "رسیدگی به امورات ستاد که تمام شد، می روم".

وی در ادامه افزود: صدای شهید غلامرضا احمدی در ابتدای اعزام به جبهه در گوشم به یادگار مانده که " هر زمان که خواستید از جنگ برگردید مشتی از خاک خرمشهر را به عنوان تبرک فراموش نکنید".

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند.

تقدیم بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید از جمله ۳۶ بانوی شهید، حدود ۱۲ هزار جانباز و هزار و ۱۷۹ آزاده، کارنامه پرافتخار مردم گلستان در جنگ تحمیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha