خراسان جنوبی شهرستان سفید از نظر کرونا ندارد

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت سفید (کم خطر) از نظر میزان مخاطره شیوع کرونا نیست و ۲ شهرستان هم وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) دارند.

غلامرضا شریف‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین به روز رسانی نقشه میزان مخاطره شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی، شهرستان‌های بیرجند و درمیان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

وی گفت: شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و سرایان نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

وی درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا بیان کرد: میزان بروز تجمعی کرونا در سطح استان به عدد ۳۹۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده و شاخص کشوری اکنون ۵۳۸ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا نسبت مرگ در استان را پنج درصد و شاخص کشوری را ۵.۷ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر شاخص نمونه‌گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۱۸.۴ و شاخص کشوری ۴۷.۲ است.

وی عنوان کرد: همچنین درصد نمونه‌های مثبت در استان خراسان جنوبی ۲۱.۵ درصد و شاخص کشوری ۱۱.۴ درصد بوده و میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی ۱۹.۷ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۳۰.۷ در صد هزار نفر جمعیت اعلام شده است.

شریف‌زاده افزود: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز ۵۲۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول، شهرستان سربیشه با ۴۴۷ رتبه دوم، شهرستان بشرویه با ۴۰۵ رتبه سوم و شهرستان طبس با عدد ۳۸۰ در رتبه چهارم قرار دارد.

وی گفت: همچنین شهرستان درمیان با ۳۹۳ درصد رتبه پنجم، شهرستان سرایان با ۳۷۵ درصد رتبه ششم، شهرستان قاینات با ۳۶۱ درصد رتبه هفتم، شهرستان زیرکوه با عدد ۲۴۸ رتبه هشتم، شهرستان نهبندان با ۲۱۷ رتبه نهم، شهرستان فردوس با ۱۹۳ رتبه دهم و خوسف با ۱۰۵ رتبه یازدهم کرونا در استان را دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: متوسط ابتلای روزانه به کرونا که قبلا در استان ۱۳ مورد بود به ۱۵ مورد افزایش پیدا کرده و هر ۳۲ ساعت یک مورد مرگ ناشی از کرونا در خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ مورد مثبت جدید کرونا در استان شناسایی شد که ۴۴ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بود.

تجمعات و سفرهای غیرضروری همچنان مهمترین عوامل شیوع ویروس کرونا هستند و ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی عوامل اصلی پیشگیری از انتقال این ویروس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha