۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84064265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار کردستان: برخورد با گرانفروشی در بازار جدی‌تر انجام شود

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در شرایط کنونی که با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستیم، باید با گرانفروشی در بازار با جدیت بیشتری برخورد کرد تا مردم احساس امنیت کنند.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز یکشنبه در پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان اظهار داشت: باید دستگاه‌های متولی از جمله صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با بازرسی‌های مداوم بر قیمت کالاها در بازار نظارت داشته باشند تا کسی اقدام به گرانفروشی نکند و در حق مصرف‌کننده اجحاف نشود.

وی با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی همواره اولویت دولت بوده است، اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، غیر از روغن جامد از لحاظ تامین کالاهای اساسی دیگر کمبودی در این استان وجود ندارد که در بحث تامین روغن نیز بزودی اقدام لازم انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: با وجود مشکل در بحث تامین نهاده‌ها برای مرغداری‌ها، قیمت مرغ در این استان برای مصرف کننده پایین‌تر از قیمت میانگین کشوری است ضمن اینکه کمبود نهاده‌های دامی مشکلی سراسری بوده و فقط مختص کردستان نیست.

جعفری به تلاش برای جذب سهمیه بیشتری در بحث نهاده‌های دامی برای واحدهای مرغداری این استان اشاره کرد و یادآور شد: واحدهای مرغداری نیز باید تلاش کنند مصرف کنجاله سویا را کاهش داده و به سمت نهاده‌های جایگزین بروند.

وی تاکید کرد: در صورت نیاز از ستاد تنظمیم بازار کشور درخواست خواهیم کرد که سهم ویژه‌ای برای اختصاص نهاده‌های دامی به استان در نظر بگیرند تا مشکل احتمالی مرغداری ها بر طرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه قیمت‌گیری‌ها باید با حساسیت انجام شود، گفت: در بحث تخم مرغ نیز جزو استان‌های وارد کننده هستیم و این محصول باید به صورت مناسب در بازار توزیع شود تا بتوان با استفاده از سهمیه، اثرگذاری بیشتری بر قیمت آن داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم اظهار داشت: نظارت بر قیمت و توزیع ۱۰۰ قلم کالا، به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه توسط گروه‌های گشت و بازرسی این سازمان انجام می‌شود.
محمد دره‌وزمی با بیان اینکه قیمت کالا در بازار بدلیل نوسان در نرخ ارز و مواد اولیه واحدهای تولیدی همواره روزانه دستخوش تغییر است، افزود: امسال از ۱۰۰ قلم کالا، ۲۶ قلم از ۲ تا ۷۴ درصد رشد قیمت داشته است.
وی با بیان اینکه هفتگی توزیع و قیمت پنج قلم کالا در بازار مورد بازرسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: برخی اقلام بدلیل فاصله محل تولید با بازار و پرداخت کرایه حمل، افزایش می‌یابد که اجتناب‌ناپذیر است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به قیمت مصوب ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تخم مرغ دولتی در استان، گفت: این محصول در بازار با قیمت‌های مختلف و تا ۱۶ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.
دره‌وزمی با بیان اینکه در حال توزیع ۶۰۹ تن برنج و ۶۸۱ تن شکر در بازار هستیم، یادآور شد: در حال حاضر از لحاظ تامین روغن جامد مشکل داریم که تلاش می‌کنیم آن را رفع کنیم ضمن اینکه در لحاظ وجود لاستیک در بازار مشکلی وجود ندارد.

جذب ۶۹ هزار تن انواع نهاده
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم با بیان اینکه مشکل تامین نهاده‌های دامی کشوری است، افزود: از شهریور ماه تاکنون ۶۹ هزار و ۷۹۰ تن اتواع نهاده وارد استان شده است.
محمدفرید سپری با بیان اینکه پیگیر افزایش سهم استان در بحث نهاده‌های دامی هستیم، اضافه کرد: از شهریور تاکنون توانستیم ۴۷ درصد کنجاله سویا و ۴۱ درصد ذرت مورد نیاز مرغداری‌های استان را تامین کنیم.
وی مصرف روزانه تخم مرغ در استان را ۵۳ تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر روزانه هفت هزار و ۳۰۰ کیلوگرم تخم مرغ در استان توزیع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha