۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84064755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: دورهمی و تجمعات مهمترین عامل افزایش کرونا در بانه است

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه با اشاره به افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: دورهمی ها، مهمانی‌ها، تجمعات و جشن‌های خانوادگی مهمترین عامل افزایش این ویروس در شهرستان است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور عصر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: علیرغم تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برپایی دورهمی و مهمانی توسط برخی همچنان ادامه دارد که این مهم عاملی برای انتشار ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: برخی مسافران که از شهرهای با وضعیت قرمز در یک ماه اخیر برای خرید به بانه سفر کردند، عاملی برای انتشار کرونا بودند که باید بازاریان نیز پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

رستم پور با بیان اینکه ادارات دولتی یکی از کانون های شیوع ویروس کرونا هستند، افزود: براساس مقررات با کارمندانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند و یا به ارباب رجوع فاقد ماسک خدمات دهند برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرستان بانه از مرحله سفید به نارنجی رسیده که این نشان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

رییس مرکز بهداشت بانه نیز با بیان اینکه در بیمارستان رازی ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند، گفت: میزان موارد مثبت روزانه و موارد بستری در بیمارستان نسبت به ۲ هفته گذشته چهار برابر شده است.

محمدعلی مسلمی افزود: اگر شیوع ویروس آنفلوانزا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به وضوع قابل مشاهده است به مبتلایان موجود اضافه شود این نگرانی وجود دارد که فصلی سخت و نگران کننده در پیش‌رو خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت نگران کننده ای که نسبت به شیوع دوباره ویروس کرونا وجود دارد کارمندان دولتی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باید الگویی مناسب برای دیگر شهروندان باشند.

مسلمی با اشاره به اینکه علائم بیماری در پیک سوم بیشتر از گذشته است، یادآور شد: باید پروتکل‌های بهداشتی در ادارات دولتی بیشتر از گذشته رعایت شود تا شاهد بستری و یا فوت آنها نباشیم.

وی گفت: سن شیوع بیماری در رده ۳۵ تا ۵۰ سال است که در گذشته بیماران رده سنی ۶۰ سال به بالا بودند، این آمارها نشان می‌دهد سن بیماران کرونایی کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت بانه ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال دارد ویروس کرونا تا مدت‌ها وجود داشته باشد باید الگوی زندگی را متناسب با وضعیت کرونا تنظیم و فاصله اجتماعی، ماسک زدن و دیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وی تاکید کرد: در ماه گذشته مهمانی ها، مراسم ختم، عروسی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد که یکی از مهمترین کانون‌های شیوع بیماری این دورهمی است.

مسلمی رعایت بهداشت فردی، استفاده مداوم از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مهمترین راهکار مقابله با کرونا دانست و افزود: رعایت این سه اصل ساده تا حدود زیادی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می کند.

براساس دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا استان کردستان، تمام قهوه خانه ها، قلیان سراها، تالارهای عروسی، مساجد، آرامستان ها به مدت ۲ هفته تعطیل است و مدارس نیز به صورت غیر حضوری تشکیل می‌شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha