راه‌آهن چهارمحال و بختیاری ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهرکرد- ایرنا-نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی برای چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی ساخت راه‌آهن مبارکه _ سفیددشت _ شهرکرد تاکنون ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احمد راستینه روز دوشنبه در حاشیه دیدار استاندار و ۲ نماینده چهارمحال و بختیاری و تعدادی از مسوولان چهارمحال و بختیاری از روند اجرایی طرحهای مهم تاکید کرد: این طرح ۹۰ کیلومتر طول دارد و برای تکمیل آن چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تامین شده است.
وی افزود: براساس برنامه زمانبندی اولیه، تکمیل این پروژه در ۴۸ ماه پیش‌بینی و اعلام شده بود، اما با پیگیری‌های انجام شده این مدت به ۱۲ ماه کاهش پیدا کرد.
راستینه تصریح کرد: تمامی مراحل اجرایی این طرح فعال است و در خردادماه سال ۱۴۰۰ زیرساخت آن تکمیل و سپس ریل‌گذاری آغاز می‌شود.
وی یادآور شد: ایستگاه مسافری پروژه راه‌آهن مبارکه _ سفیددشت _ شهرکرد در مرکز چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.
راستینه اظهار داشت: ایستگاه باری این راه‌آهن در منطقه ویژه اقتصادی شهرکرد پیش‌بینی و مشخص شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: قسمتی از زمین‌های در مسیر اجرای پروژه راه‌آهن مبارکه _ سفیددشت _ شهرکرد در اختیار نهادهای دیگر است.
اقبال عباسی تاکید کرد: با تهیه طرح کاداستر این زمین‌ها و کاربری ملی یا مستثنیات بودن آن‌ها مشخص شود.
وی افزود: برای رفع این مشکل باید نشستی تخصصی برگزار و براساس معیارها و شاخص‌های قانونی نسبت به رفع سریع‌تر آن اقدام شود.
عباسی تصریح کرد: رسانه‌های گروهی با اطلاع‌رسانی به‌موقع، شفاف و واقعی اقدامات و خدمات دولت، روحیه امیدآفرینی بین گروه‌های مختلف مردم را تقویت کنند.
مجری طرح‌های زیربنایی استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان نیز گفت: پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت _ شهرکرد در چهار قطعه فعال و از سوی متخصصان بومی طراحی شده و در حال اجرا است.
علیرضا صلواتی تاکید کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن این پروژه در شهرکرد، منطقه ویژه اقتصادی مرکز چهارمحال و بختیاری، سفیددشت و لنجان اصفهان پیش‌بینی شده است.
به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابه جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.
۴۰ کیلومتر از مسیر این طرح با راه‌آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز مشترک است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha