۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84067394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز جامع درمان معتادان در سقز ایجاد می‌شود

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۹
کد خبر: 84067394
مرکز جامع درمان معتادان در سقز ایجاد می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان با بیان اینکه اتخاذ تدابیر مناسب با هدف کاهش تقاضا برای مواد مخدر از سیاست‌های اصلی دولت در حوزه اجتماعی است، گفت: یک مرکز جامع درمان معتادان در سقز ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری سقز، ناصر کریمیان عصر سه‌شنبه در جلسه کمیسیون شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوز ایجاد این مرکز در دست انجام است و امیدواریم در راستای کمک به درمان افراد معتاد به مواد مخدر موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه معضل اعتیاد و مصرف مواد مخدر آسیب‌های اجتماعی دیگری نیز بدنبال دارد، اضافه کرد: حساس سازی جامعه نسبت به پدیده اعتیاد و تدابیر لازم برای کاهش تقاضای مواد مخدر از سیاست‌های اصلی دولت در حوزه اجتماعی است ولی تحقق آن نیازمند مشارکت مردم است.

کریمیان با تاکید بر اینکه در رویکرد درمانی مراکز جامع درمان اعتیاد نقش خانواده پر رنگ‌تر است، یادآور شد: وقتی تعامل افراد با فرد معتاد بیشتر ‌شود حس اعتماد و حمایت در آنها نیز بیشتر شده و این مهم بر روابط عاطفی اعضای خانواده نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت لذا لازم است خانواده برخورد مناسبی با فرد معتاد داشته و به او انگیزه برای ترک اعتیاد دهند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه سقز هم در این جلسه از اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواست نسبت به تدوین و ارایه راهکارهای عملیاتی برای آگاه سازی خانواده ها پیرامون خطرناک بودن پدیده شوم و خانمانسوز اعتیاد اقدام کنند.

ناصر خامی با تقدیر از تلاش‌های نیروهای انتظامی برای کشف انواع مواد مخدر و برخورد با مجرمان و فروشندگان مواد در سطح شهرستان تاکید کرد: یکی از درخواست‌های شهروندان، جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر است که باید برای اجرای آن تدابیر مناسبی اتخاذ کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha