۳۵ درصد محدودیت‌های کرونا در قهوه‌خانه‌های تهران رعایت می‌شود

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: ۳۵ درصد از محدودیت‌های کرونایی در قهوه‌خانه‌ها و تنها ۲۴ درصد از آن در آرایشگاه‌های زنانه پایتخت رعایت می‌شود.

به گزارش ایرنا «انوشیروان محسنی‌بندپی» روز چهارشنبه در حاشیه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران افزود: به واسطه همین رفتارها، نظارت‌ها بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود و مردم می‌توانند شکایت خود از رعایت نشدن این مساله را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

وی در مورد اعمال محدودیت‌های کرونایی و بررسی میزان انجام آن اظهار داشت: از روز ۱۲ مهر کمیته نظارت، به شدت موضوع رعایت محدودیت‌های اعلام شده را در دستور کار قرار داده که در این زمینه دستگاه‌های دولتی به خوبی پروتکل ها را اجرا می‌کنند همچنانکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی در فضای مجازی آموزش دارند و موزه‌ها تعطیل هستند.

محسنی بندپی ادامه داد: آرایشگاه‌های زنانه در ۱۳ و ۱۴ مهر ۲۴ درصد و قهوه‌خانه‌ها ۳۵ درصد محدودیت های کرونایی را رعایت کردند که تا رسیدن به بالای ۸۰ درصد فاصله داریم بر این اساس اکیپ‌های نظارت بیشتر شده تا نظارت‌ها تشدید شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از شنبه در تهران استفاده از ماسک اجباری می شود اضافه کرد: در مورد کسانی که مبتلا به کرونا هستند و با آگاهی از ابتلا در جامعه حاضر می شوند و از وسایل حفاظتی استفاده نمی‌کنند یا کسی که مبتلا و بیمار است اما کتمان می‌کند پیشنهاد شده جرایمی در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در محیط‌هایی مثل پاساژها، مراکز تجاری و جاهایی که افراد مراجعه می‌کنند مقرر شده در صورت رعایت نشدن موارد بهداشتی با متولیان آن مراکز برخورد شود و برای مردم عادی سعی شده که با اقناع‌سازی، توصیه و تذکر اقدامات پیگیری شود و حتی بسیجیان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که گشت بزنند و به افرادی که ماسک ندارند، ماسک بدهند.

اتخاذ تمهیدات ترافیکی در فصل سرما

استاندار تهران با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه‌ها از اتخاذ تمهیدات ترافیکی در فصل سرما خبر داد و اظهار داشت: بررسی نقاط حادثه‌خیز در فصل زمستان و همچنین نیازمندی به ادواتی مثل نمک و ماسه انجام و مقرر شد هم پلیس و هم راهدارای ارزیابی و بررسی خودشان را به صورت مکتوب اعلام کنند تا از هم‌اکنون بتوانیم نسبت به تامین امکانات اقدام کنیم.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: در شمیرانات جلسه شورای ترافیک برگزار نشده که با توجه به حساسیت راه‌های این شهرستان به ویژه در فصل بارش و سرما، فرماندار شمیرانات مکلف است قبل از پایان مهرماه جلسه را برگزار و نتایج را منعکس کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha