۱۳۰۰ پروژه عمرانی سفر رهبری در خراسان شمالی بهره‌برداری شد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت:  سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در سال ۹۱ برکات زیادی برای استان به همراه داشت و تاکنون هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی مصوب آن سفر به بهره برداری رسیده است.

حسن پارسی پور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای سال جاری هم پیگیری تامین اعتبار برای اتمام و بهره برداری از ۷۵ پروژه دیگر در دستور کار است.

وی افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های آغاز شده از ردیف سفر رهبر معظم انقلاب به استان، ۹۳ درصد است.  

وی تصریح کرد: برای سایر پروژه های تامین اعتبار شده از ردیف های ملی، استانی و تعهدات معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی سابق هم میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها، ۶۵ درصد گزارش شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: برای تکمیل دیگر پروژه های مصوب باقیمانده این سفر، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تامین این اعتبار در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه در سفر معظم له به استان، اختصاص ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های عمرانی استان مصوب شده بود، گفت: این میزان اعتبار در قالب هزار و ۶۳۵ پروژه و ۲۲۸ مصوبه در استان، ابلاغ شد که در سرفصل های کشاورزی، آموزشی، منابع آب، صنعت و معدن، حمل و نقل و عمران شهری و روستایی بوده است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ها، بیش از ۲۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که ۱۲ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال از این رقم از محل اعتبارات ردیف سفر مقام معظم رهبری و مابقی اعتبارات نیز از محل سایر ردیف های پیش بینی شده استانی و ملی اختصاص یافته است.

پارسی پور اظهار داشت: تعهدات اعتباری اولیه ردیف سفر مقام معظم رهبری به استان پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال بود که با تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت اتمام پروژه ها، تا به کنون ۲.۵ برابر این اعتبار به استان اختصاص یافته است.

وی،  ساخت بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی امام حسن مجتبی(ع) در بجنورد، ساخت بیمارستان ۲۱۸ تختخوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان،  تعمیر اساسی و تجهیز مرکز درمانی بنت الهدی در بجنورد،  توسعه، تکمیل و تجهیز کلینیک دی سپاه پاسداران در بجنورد را از مهمترین پروژه های به بهره برداری رسیده از محل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمک به تکمیل خط انتقال آبرسانی شهر بجنورد و تکمیل شبکه انتقال داخل شهر،  کمک به تکمیل و بهره برداری سدهای گلول، سومبار و چندیر،  احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولتی بجنورد و انجام برق رسانی به روستاها در سطح استان،  احداث سالن های ورزشی سرپوشیده و روباز در استان،  کمک به احداث خانه بهداشت روستایی، پایگاه های امدادی و اورژانس جاده ای و آزمایشگاه های تخصصی در سطح استان از مصوبات سفر رهبری بوده است.

پارسی پور،  کمک به احداث و تجهیز مرکز تشخیص و درمان سرطان، بخش جراحی قلب و دانشکده دندانپزشکی و داروسازی استان و کمک به تکمیل راه های روستایی استان و گازرسانی  به ۴۱۰ روستای فاقد گاز استان را از دیگر پروژه هایی برشمرد که از محل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان پیگیری شده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha