۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84075887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ رقبه در خراسان شمالی بازسازی شد

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۴
کد خبر: 84075887
۲۳ رقبه در خراسان شمالی بازسازی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۲۳ رقبه به گستره ۲ هزار و ۲۱۵ متر مربع در نیمه نخست امسال با استفاده از درآمدهای موقوفات استان بازسازی و مرمت شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: بازسازی رقبات استان در سال گذشته پنج هزار متر مربع بوده که شاخص ترین آن استخر ایوب در شمال شرقی شهرستان بجنورد است.

وی در ادامه گفت: ۱۵۹ سند ثبتی برای موقوفات استان خراسان شمالی گرفته شده است که در مجموع ۲۱۷ موقوفه اخذ سند شده است.

وی افزود: ۱۲ نفر زندانی جرایم غیرعمد از سال گذشته تاکنون با کمک این اداره کل آزاد شده اند.

حجت الاسلام آسوده گفت: شاخص ترین وقف ثبت شده سال جاری، وقف یک قطعه زمین زراعی در روستای ینگه قلعه بجنورد به مساحت ۲ هزار و ۲۲۵ متر مربع بوده است که واقف آنرا در درجه نخست با نیت تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای نیازمندان و عزاداران سیدالشهدا وقف کرده که بعد از مهار کرونا درآمد این موقوفه صرف تهیه جهیزیه نیازمندان، دارو و درمان بیماران نیازمند خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به قدردانی از واقفان برتر گفت: با توجه به شرایط کرونایی از سه تن از واقفان برتر در سطح ملی به صورت ویدیوکنفرانسی تقدیر شده و از ۲ تن دیگر نیز در استان قدردانی خواهد شد.

وی مجموع وقفیات از سال گذشته تاکنون را  ۴۲ مورد دانست و گفت: با توجه به شرایط خاص کرونایی از شمار وقفیات استان در نیمه نخست امسال به نسبت سال گذشته کاسته شده است اما از لحاظ کیفیت و به روز بودن نیت وقف ها رشد مطلوبی داشته ایم.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، جزو استان های کم درآمد کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha