به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر میر محمدیان در سفر به استان همدان و دیدار با روسای تبلیغات اسلامی شهرستانها، طرح امام محله را یکی از اساسیترین برنامههای سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: این طرح در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و رفع مشکلات مردم، با تدوین نقشه جامع تبلیغی کشور و استفاده از ایدههای برتر، پایهریزی شده است.
وی با بیان نقش مسجد به عنوان محوریترین و معنویترین مکان در پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: امام محله اولویتهای محل را مشخص میکند و با کمک خود مردم در مسیر رفع آنها اقدام میکند که توسعه این مسیر به جامعه پردازی ختم میشود.
قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور از پیش بینی اجرای طرح در ۸۰ هزار محله و مسجد کشور خبر داد و عنوان کرد: روحانی مسجد با احیای کارکردهای واقعی مسجد و مشارکتهای مردمی، مشکلات محله در حوزههای مختلف را شناسایی و حل میکند.
میرمحمدیان در خصوص تغییر روشهای تبلیغی و استفاده محوری از امامان جماعت در مساجد یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی با ساماندهی فعالیتهای تبلیغی اصیل یا چهره به چهره، بهجای تصدیگری، به دنبال تحقق نگاه تسهیلگر و اثربخش است و مدل سازماندهی محلی را در حوزه تبلیغ دنبال میکند.
به گفته وی، در اجرای این طرح روحانی نه فقط در برپایی نماز جماعت بلکه در حوزههای اجتماعی، اقتصادی، خیریه، مباحث خانواده و امور آموزشی فعالیت دارد.
قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور تشریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به منظور پشتیبانی از طلبهها و ارتقای توان مبلغان دینی، به راه اندازی یک مرکز خدمات تبلیغی اقدام کرده تا با استفاده از روشهای نوین، پیام دین را منتقل کنند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه ما به دنبال الگوی امام محله و امام روستا در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: در این طرح روحانی به وسیله خود مردم مسائل مردم را در محله حل میکند و کارهای موفقی در این زمینه انجام شده است.
قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در این سفر یک روزه از پایگاههای طرح امام محله شهرستانهای همدان، کبودرآهنگ و ملایر بازدید کرد.
استان همدان با دارا بودن ۱۸۰۰ مسجد، بیش از ۸۰۰ نفر امام جماعت دارد.
نظر شما