۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84084956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری معرفی شد

شهرکرد- ایرنا- علی اصغر سلیمان روز پنجشنبه در آیینی با حضور معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این سازمان از سازمان‌های پیشرو در در ارائه خدمات الکترونیکی در کشور است.

سید محمد هاشمی مقدم روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، افزود: هم‌اکنون به منظور ارائه خدمات سریعتر و دقیق‌تر به مردم، بخش عمده فعالیت‌های  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت خدمات الکترونیک ارائه می‌شود، که این خدمات شامل خدمات ثبتی، خدمات اطلاع رسانی الکترونیکی فرم‌های کاربردی از جمله ثبت شرکت و اجراییات است.

وی گفت:این خدمات شامل سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی ، سامانه مدیریت اطلاعات و مستندسازی املاک دولتی کشور ،  اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، مرکز مالکیت معنوی، سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه دفاتر اسناد رسمی، پیگیری استعلام الکترونیک ملک، نظارت برخدمات الکترونیک ثبتی، تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر رسمی و استعلام ممنوع الخروجی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات در دفاتر اسناد رسمی نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ثبت دفتری در این دفاتر که به عنوان بازوان این سازمان هستند، برداشته شده است، گفت: ارائه خدمات الکترونیکی به جای خدمات دستی و ایجاد سامانه مرتبط اجرایی شده است.

معاون سازمان ثبت اسنادو املاک کشور گفت: توسعه هوشمندسازی حوزه فناوری برای ارائه خدمت بهتر به مردم از برنامه‌های این سازمان است که  در کمترین زمان مراجعه کنندگان به ادارات ثبت و واحدهای اجرای بدون هیچ ازدحام جمعیت و در کمترین زمان خدمات را دریافت می‌کنند.

وی به برون سپاری خدمات واحد اجراییات این سازمان اشاره کرد و گفت: مراجعه‌کنندگان برای ثبت تقاضا در واحد اجراییات با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد ،درخواست خود را ثبت و دفاتر ثبت اسناد نیز به صورت الکترونیکی این درخواست را به ثبت اسناد و املاک ارجاع می‌دهند و نتیجه درخواست به صورت پیامکی برای افراد ارسال می‌شود.

هاشمی مقدم به استعلام گیری برخی موارد از جمله خودرو و حساب بانکی بدهکاران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از نیروی انتظامی استعلام کتبی گرفته می‌شود.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به اهمیت بحث سند تک برگی در کاهش تعارضات و مشکلات در بین مردم، کشاورزان، اراضی ملی و طبیعی گفت: بیشترین مساحت استان را اراضی ملی تشکیل می‌دهد، که صدور سند تک برگی و اجرای طرح کاداستر برای این اراضی ضروری است.

احمد رضا بهرامی در آیین معرفی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: بازگرداندن حقوق تضعیف شده از بیت المال، رسیدگی به اراضی که تملک شده و در دادگستری  پرونده‌سازی شده با اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگی امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون برای ۹۸ درصد اراضی ملی استان سند دفترچه‌ای‌ صادر شده است.

سید محمود بهرسی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۵ هزار هکتار اراضی ملی در استان وجود دارد، افزود: سند تک برگی برای بیش از ۵۰ درصد این اراضی صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه با صدور سند تک برگی از جعل ، تخلف و دست‌اندازی در اراضی ملی و مسکونی جلوگیری می‌شود، از مردم خواست تا نسبت به تغییر اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی اقدام کنند.

بهرسی، به کسب رتبه سوم کشوری در صدور اسناد مالکیت روستایی با صدور ۷۰ هزار سند ثبتی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا ،در این آیین از زحمات پنج ساله سید محمود بهرسی تقدیر و علی اصغر سلیمان به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسنادو املاک چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha