۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84096784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه و نیم میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و بسته معیشتی به جامعه عشایری فارس اهدا شد

شیراز-ایرنا- بیش از سه و نیم میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و بسته معیشتی در قالب نهضت کمک مومنانه به جامعه عشایری فارس اهدا شد.

۱۲ هزار دانش‌آموز از ۸۰هزار دانش‌آموز استان فارس در مدارس عشایری درس می‌خوانند که از این تعداد، چهار هزار دانش آموز در دوره متوسطه اول و دوم در قالب ۲۱ مرکز شبانه‌روزی، ۲ مرکز شبانه‌روزی عادی، ۲ مرکز ضمیمه و  هشت هزار دانش آموز نیز در دوره ابتدایی هستند.

این دانش‌آموزان در شرایط دشوار زندگی کوچ‌نشینی و دامداری، در کلاس‌های چادری، کانکسی و فضای باز درس می‌خوانند یا ناچارند برای حضور در مدارس شبانه‌روزی سال تحصیلی را دور از خانه بگذرانند.

آن‌ها عمدتا کم‌برخوردارند و برای درس‌خواندن به امکاناتی نیاز دارند که ضروری است بخشی از آن‌ها از محل کمک‌های مردمی و با دست نیکوکاران تامین شود.

مجمع خیرین استان فارس و مردم با مشارکت در جشن شور عاطفه‌ها ۴۰ میلیارد ریال تامین کردند که برای خرید تبلت و گوشی همراه برای دانش‌آموزان محروم و از جمله دانش‌آموزان عشایری هزینه خواهد شد.

در مرحله دیگری از اهدای کمک‌ به مدارس عشایری که امروز دوشنبه برگزار شد ۳۵میلیارد ریال از محل کمک‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی، تجهیزات کمک آموزشی، ورزشی، اداری، تخته فرش  و چادر برای این مدارس تامین و برای توزیع به شهرستان‌های کازرون ، فراشبند، فیروزآباد و فسا ارسال شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با حضور در مراسم ارسال این تجهیزات عنوان کرد: عبادت جز خدمت خلق نیست و امروز با ارسال کاروان تجهیزات آموزشی به مدارس عشایر شاهد انسجام و همدلی ویژه‌ای بین دستگاه های مختلف اداری و خیرین مدرسه‌ساز در راستای توسعه عدالت آموزشی و کمک به افراد محروم هستیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام بیان اظهار داشت:  پس از تغییرات قرن بیست و یکم بسیاری از محققان غربی ادعای نابودی ایران و تمدن اسلامی را داشتند؛ اما ظهور اسلام ناب محمدی در کشور موجب تحولات گسترده ای در سراسر دنیا شد که این مساله  موجبات یاس و ناامیدی دشمن را فراهم آورد.

وی شیوع  ویروس کرونا را فرصتی برای محک و آزمایش ظرفیت تمدن‌های مختلف دانست و ابراز داشت: خوشبختانه ایران با سیاستی کاربردی مبتنی بر قرآن کریم یعنی مماشات و همدلی، در حال عبور از این بحران بزرگ است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم درمیانه جنگ بزرگی قرار گرفته‌ایم و به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد، این را همه مردم به خوبی درک کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین ارسال کاروان تجهیزات و اقلام آموزشی  به مدارس عشایر استان فارس، با تاکید بر اهمیت فراهم‌سازی امکانات برای استمرار آموزش به دانش آموزان عشایری، اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا در کنار آموزش‌های مجازی که ویژه همه دانش‌آموزان است، جزوه‌های خود آموز در اختیار دانش آموزان عشایری قرار گرفته است.

فرهاد اسماعیلی عنوان داشت: دانش‌آموزان عشایر بنا به شرایط  زیستی  و استقراری در محرومیت به سر می‌برند و مدارس آنان نیازهای ویژه‌ای دارد که باید تامین شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز این دانش‌آموزان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال تدارک دیده شده است، ابراز داشت: این مبلغ با کمک دستگاه‌های اجرایی ازجمله سپاه فجر استان، قرارگاه احمد بن موسی (ع) و همچنین در آمدهای اختصاصی آموزش و پرورش فارس تهیه شده است؛ جز این‌ها، خیرین نخبه‌پرور نیز وارد عمل شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس این کمک‌ها را الگویی برای محرومیت‌زدایی در سراسر کشور دانست.

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان فارس نیز در این مراسم ابراز داشت:گرچه دانش‌آموزان عشایری در مناطق محروم و با امکانات محدود تحصیل می‌کنند، با استعداد و باهوش‌اند و در آینده منشا اثر خواهند بود.

بهنام حیدری همچنین با اشاره به روند آموزش مجازی در مدارس شبانه‌روزی، عنوان داشت: بخش زیادی از دانش‌آموزان عشایری فاقد تبلت و گوشی همراه هستند و توزیع این دستگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تلاش‌ها و زحمات معلمان نواحی عشایری هم اشاره کرد و گفت: آموزش در برخی مدارس عشایری با توجه به فضای باز کلاس ها و جمعیت کم دانش‌آموزان  به صورت حضوری برگزار می‌شود و معلمان باید در محل حاضر داشته باشند.

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر در آیین اهدای تجهیزات آموزشی و بسته‌های معیشتی و بهداشتی به جامعه عشایری فارس گفت: اقلام اهدایی به جامعه عشایری شامل تجهیزات آموزشی، اداری، فرهنگی، بهداشتی و ورزشی موردنیاز مدارس عشایر فارس و بسته های معیشتی و بهداشتی است که با مشارکت آموزش و پرورش عشایر فارس، قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) سپاه فجر، ناحیه بسیج عشایر فارس، قوه قضاییه و خیرین نیک اندیش استان تهیه شده است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان فارس برای مقابله با کرونا فعال شدند، گفت: ثبت نام از داوطلبان همیار بیمار و همیار سلامت توسط گروه‌های جهادی آغاز شده و این داوطلبان با توجه به تحصیلات و تخصص و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی به یاری کادر بهداشت و درمان استان خواهند آمد.
بوعلی با بیان اینکه فعالیت‌های قرارگاه مواسات در استان فارس با قوت ادامه دارد، افزود: مرحله جدید نهضت کمک مومنانه همزمان با هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) در استان فارس آغاز خواهد شد و مطالبات رهبر معظم انقلاب در سه محور وحدت، امنیت و معیشت توسط همه دست اندرکاران این نهضت دنبال می‌شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha