۱۲۰ عنوان کتاب بریل و ناشرکودک مرکز فراگیر بندرعباس رونمایی شد

بندرعباس- ایرنا- ۶۰ عنوان کتاب بریل و آوا کتاب کانون پرورش فکری و ۶٠ عنوان کتاب از۲۵ ناشر مطرح کودک و نوجوان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی۶٠ درمرکز فراگیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان رونمایی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان روز یک‌شنبه در این نشست با اشاره به دو شعار" آینده را باید ساخت" و "خوب زندگی کردن تمرین می‎خواهد" کانون اظهارداشت: این دو شعار اصلی‌ترین رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و ما  باید از تمامی ظرفیت‌های سازمان خود در راستای تحقق این دو شعار برای کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه به صورت خاص و متمرکزاستفاده کنیم.

پروین پشتکوهی ترویج فرهنگ کتابخوانی را زیربنای اصلی توسعه فرهنگی در هرجامعه عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا کانون استان آمادگی خود را جهت ارسال کتاب های بریل به سراسر استان توسط کتابخانه های پستی و سیار اعلام می کند.

وی هم‌چنین با تاکید بر به‌کارگیری حداکثر توان کانون و آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان در راستای برطرف شدن نیازهای فرهنگی و شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه خواستار تشکیل اتاق فکر ویژه این قشر از جامعه و شناسایی  دانش‌آموزان با نیازهای ویژه توانمند توسط متولیان امر آموزش استثنایی استان و هدایت آن‌ها به سمت فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز فراگیر بندرعباس شد.

پشتکوهی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: تمهیداتی اندیشیده شود که در قالب کارگاه آموزشی مربیان کانون سراسر استان  با مباحثی مانند پیش‌فعالی، زبان اشاره و غیره بیشتر آشنا شوند.

راحله خادمی مسوول مرکز فراگیر کانون شماره یک بندرعباس نیز گفت:  با رونمایی از کتاب‌های بریل طرح تمیم تعداد کتاب‌های بریل مرکز فراگیر به ۴۰۰ جلد رسیده و تنوع موضوعی کتب بریل ارسالی قابل ملاحظه است و سلایق بیشتری از اعضا نیاز ویژه مرکز را پوشش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان نیز خواستار افزایش تعداد مراکز فراگیر و گسترش فعالیت‌های موٍثر کانون در زمینه کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه در سطح استان شد.

شهباز بارانی ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان در تمامی نقاط استان به جز شهرستان ابوموسی مدرسه استثنایی دارد.

وی افزود: با مساعدت کانون در برخی از نقاط استان مانند شهرستان میناب می‌توان مرکز فراگیر تاسیس و  مربیان کانون در شهرستان‌ها نیز به صورت مستمر به ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه کل استان بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان نیز با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه اختصاصی این قشر از جامعه پیشنهاد کرد: با اعلام نمایندگانی از مدیران و معلمان با سابقه مدارس خاص و مربیان و کارشناسان کانون این کارگروه و اتاق فکر هرچه زودتر تشکیل شود.

بارانی آمادگی آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان برای حضور نمایندگانی از کانون در نرم افزار شاد ویژه آموزش و پرورش استثنائی جهت معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های موثر کانون در زمینه کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه اعلام کرد.

وی قول داد: شرایطی را فراهم می‌کنیم که مربیان مرکز فراگیر بندرعباس در انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استثنائی سراسر استان و یا  گروه نمایندگان آن‌ها به معرفی کانون و فعالیت های کانون بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha