پایتختی کتاب برای سمنان طرحی جذاب برای توسعه کتابخوانی است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: طرح پایتختی کتاب برای شهر سمنان جذاب و نو قلمداد می شود و برای این شهر فرهنگی اقدامی زیبا برای توسعه کتابخوانی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز دوشنبه در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرماندار و شهردار سمنان افزود: استان سمنان و نیز شهر سمنان از گذشته های دور دارای فرهنگی بالا بوده است که باید حفظ شود.

وی ابراز داشت: اقدام و فکر نو فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در اجرای طرح های جدید فرهنگی قابل تقدیر است و طرح پایتخت کتاب، اقدام و حرکتی مبارک و خوب است که انجام می شود.

آیت الله شاهچراغی با بزرگداشت هفته کتاب و تاکید بر اهمیت کتابخوانی اظهار داشت: قرآن بهترین کتاب است که متاسفانه قدری از آن فاصله گرفته ایم و باید در طرح پایتخت کتاب به قرآن نیز توجه ویژه شود و برای آن در کنار سایر کتاب ها تبلیغ و فرهنگ قرآنی ترویج شود.

امام جمعه سمنان، قرآن را بهترین کتاب ها توصیف کرد و با اشاره به بیانات پیامبر اکرم (ص) بر توجه به آن تاکید کرد و گفت: قرآن کتابی است که همواره باید با آن مانوس باشیم.

آیت الله شاهچراغی گفت: هر فردی که می خواهد دارای حیات انسانی و دینی باشد باید با کتاب مانوس و اهل کتابخوانی شود و مردم باید عاشق کتاب و مطالعه باشند و همواره از برکات مطالعه کتاب بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تبلیغ و اطلاع رسانی را از کارهای مهم و اساسی برای آشنا کردن مردم با آثار و برکات کتاب دانست و افزود: تبلیغات در این حوزه ضعیف است و در خصوص کتاب نیازمند به تبلیغات گسترده هستیم.

وی رسالت و وظیفه رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در ترویج توجه به کتاب و مطالعه بسیار اساسی و لازم دانست و با بیان اینکه کتاب بهترین دوست انسان است اظهار داشت: کتاب برای خواندن تالیف و چاپ می شود و نباید از آن تنها برای قرار دادن در قفسه استفاده شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه فضای مجازی و تلفن همراه بر توجه به کتاب و مطالعه تاثیر منفی گذاشته است گفت: مسابقات کتابخوانی باید برگزار شود و مهمتر از خواندن کتاب عمل به مطالب و محتوای کتاب است که این امر نیز باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر لزوم تبلیغ طرح های مرتبط با کتاب از جمله پایتخت کتاب توسط روحانیان و ائمه جمعه و جماعات تاکید کرد.

برای ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود که تاکنون اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز موفق به کسب این عنوان شده‌اند. سمنان به عنوان یکی از گزینه‌های این عنوان برای سال ۱۴۰۰ نیازمند فراهم کردن زمینه لازم برای دستیابی به این عنوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha