۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84115850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح توسعه‌ فرودگاه گرگان با فرمان رییس جمهور افتتاح شد

گرگان - ایرنا - طرح‌ توسعه‌ فرودگاه بین‌المللی گرگان امروز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در بهره برداری همزمان طرح‌های مختلف عمرانی استان‌های کشور افتتاح شد.

به گزارش ایرنا؛ رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم که استاندار گلستان نیز حضور داشت؛ گفت: توسعه فرودگاه گرگان شامل پروژه‌ ترمینال بین‌المللی به مساحت هشت هزار و ۷۰۰ مترمربع، توسعه پارکینگ وسایل پرنده و محوطه‌سازی به مساحت ۵۸ هزار مترمربع، ساختمان تشریفات به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع و ساختمان حفاظت هواپیمایی سپاه به مساحت ۸۰۰ مترمربع انجام شده است.

سیاوش امیرمکری همچنین اظهار داشت: با افتتاح پروژه‌های امروز فرودگاه های کشور، نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی، افزایش مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ مترمربعی در سطوح پروازی محقق شد.

وی بیان کرد: پروژه‌ افتتاحی فرودگاه اصفهان شامل توسعه و بهسازی ترمینال بین‌المللی، محوطه‌سازی و احداث موتورخانه با مساحت ۹ هزار مترمربع و توسعه و بهسازی پارکینگ وسایل پرنده به مساحت ۹۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع است که ظرفیت پارک هواپیما را صد در صد افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه شاهرود نیز شامل بهسازی ترمینال با مساحت ۳ هزار مترمربع و توسعه و بهسازی سطوح پروازی با مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع از این جمله است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در فرودگاه تبریز هم پروژه توسعه و بهسازی پارکینگ وسایل پرنده و تاکسیوهای ارتباطی با مساحت ۵۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید که ظرفیت پارک هواپیما را صد در صد بیشتر کرد.

امیرمکری ادامه داد: در فرودگاه مشهد نیز پروژه محوطه‌سازی جبهه زمینی به مساحت ۱۷۰ هزار مترمربع انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به افزایش تعداد پروازهای داخلی اشاره و ادامه داد: با افزایش مسیرهای پروازی در فرودگاه های کشور برای مسیرهای موازی و کوتاه و یک‌طرفه گام برداشته شد که باعث مصرف کمتر سوخت و تاخیر کمتر پروازها می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ناامن شدن برخی کشورهای همسایه ناشی از جنگ و درگیری داخلی، تقاضای عبور هواپیماهای خود را از آسمان ایران داشتند که در این زمینه روزانه به یک‌هزار و ۴۰۰ پرواز عبوری سرویس داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha