فرمانده انتظامی کردستان: پلیس در اجرای قانون با کسی تعارف ندارد

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان گفت: پلیس در راستای ممنوعیت و محدویت‌ تردد خودروها در قالب طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا با کسی تعارف ندارد و اجرای قانون را سر لوحه کار قرار داده است.

سردار علی آزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محدودیت‌ها در راستای ارتقای سلامت جامعه و کاهش شیوع همه گیری ویروس کرونا اعمال شده و پلیس راه و راهور این استان با استقرار در نقاط مختلف از جمله ورودی و خروجی شهرها و برخی معابر درون شهری به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه در این خصوص ملاک عمل قانون و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است، افزود: با خاطیان طرح محدودیت‌های تردد برابر مقررات برخورد می‌شود.

سردار آزادی اضافه کرد: این برخوردها در شهرهای با شرایط قرمز از جمله سنندج، کامیاران، مریوان و قروه بیشتر و شدیدتر از سایر شهرستان‌هاست و در شهرهای نارنجی نیز ماموران ابتدا تذکر داده و در صورت عدم توجیه خاطیان اقدام به اعمال قانون می‌کنند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد نیز به صورت جدی در سطح شهرها اجرا می‌شود، یادآور شد: این محدودیت نیز بخاطر پیشگیری از حضور مردم در شب نشینی‌ و دورهمی‌های خانوادگی که یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کروناست، اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تردد خودروها در فاصله ساعات اعلام شده ممنوع است و از طریق سیستم‌های هوشمند (دوربین نظارتی) متخلفان ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

سردار آزادی با بیان اینکه محدویت تردد در این استان قبل از آذر طی ۲ نوبت شامل ابتدای سال (ایام نوروز) و ساعت ۱۲ ظهر ۱۲ آبان تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ آبان اعمال شد، گفت : در این مدت پلیس راه و راهور مانع از ورود ۱۱ هزار و ۳۴۹ خودرو به داخل استان بویژه شهرستان سنندج شدند.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس راه و راهور در ایام اعمال محدودیت‌های مذکور در کنار وظایف محوله خود برای ۳۲۹ خودرو بدلیل عدم توجه به هشدارها، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی منظور کردند.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: همچنین در این مدت ۲۶۵۰ دستگاه خودرو نیز به علت تداوم تخطی از محدویت‌ها به پارکنیگ هدایت شدند.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه و ۶ شهرستان استان شامل سروآّباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.

در حال حاضر ۶۶۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۳۹۷ نفر در سنندج، ۵۲ نفر در سقز، ۶۹ نفر در مریوان، ۴۶ نفر در قروه، ۳۴ نفر در کامیاران، ۲۴ نفر در بانه، ۱۸ نفر در بیجار، ۲۱ نفر در دیواندره، چهار نفر در دهگلان و  ۳ نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر یکشنبه دوم آذر در مجموع ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۴۷۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر رسیده و ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha