خراسان جنوبی در ردیف استان‌های دارای بیشترین ابتلا به کرونا

بیرجند - ایرنا - ۳۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند و این استان به گفته سخنگوی وزارت بهداشت جزو استان‌های دارای بیشترین میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت آماری مبتلایان به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۲۳۹ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: ۵۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند و ۲۲ بیمار بستری در وضعیت بدحال قرار دارند.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده که از این تعداد نمونه ۶۸ بیمار مثبت جدید شناسایی شده و شامل ۳۹ بیمار بستری در بیمارستان و ۲۹ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: موارد مثبت شناسایی شده در شهرستان بیرجند ۱۶ نفر، شهرستان طبس، ۱۹ نفر، شهرستان نهبندان ۱۱ نفر، شهرستان قاینات ۱۰ نفر، شهرستان درمیان هشت نفر، شهرستان سرایان ۲ نفر و شهرستان‌های سربیشه و خوسف هر کدام یک بیمار بوده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد فوتی جدید داشتیم و مجموع فوت شدگان بر اثر کرونا در خراسان جنوبی به ۵۴۲ نفر رسید.

بیشترین میزان ابتلا به کرونا در ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید۱۹ در کشور در هفته گذشته ۲۴ در ۱۰۰ هزار نفر بود و بیشترین میزان ابتلا در استان‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی گزارش شد که به میزان زیادی در این شهرها از میانگین کشور بیشتر بود.

سیما سادات لاری افزود: همچنین میانگین موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته در کشور ۴۴.۵ به ازای هر یک میلیون نفر بود و بیشترین میزان مرگ در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان گزارش شد.

وی گفت: پیروزی بر کرونا فقط در صورت همبستگی بین حاکمیت و شهروندان به دست می‌آید و نیازمند تقویت عزم ملی است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: با شروع محدودیت‌های جدید از همه متولیان و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم جدی‌تر از گذشته برای اجرای این مقررات همکاری کنند و تمام توان و همت خود را برای صیانت از سلامت مردم به کار بگیرند و بیش از گذشته در کنار نیروهای نظام سلامت باشند، کادر بهداشتی و درمانی نیز با وجود خستگی همچنان در کنار مردم خواهند بود.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در استان خراسان جنوبی روند صعودی گرفته و این روند افزایشی در حال امتداد است.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون در خیز سوم بیماری همچنان صعودی است و هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

همچنین چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) نیستند.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در شهرهای کشور مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه اول آذر ماه آغاز شد و همزمان طرح محله محور مبارزه با کرونا با همکاری بسیج در سراسر کشور اجرا می‌شود.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha