بلیت مسافرت‌ بین‌شهری پس از اخذ تاییدیه وزارت بهداشت ارائه می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به ممنوعیت فروش بلیت به افراد مشکوک به کرونا در پایانه‌های مسافربری استان گفت: ارائه بلیت برای انجام مسافرت های بین شهری تنها پس از تاییدیه دریافتی از سامانه وزارت بهداشت ممکن است.

ارسلان شکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه شرکت‌های حمل و نقل در آذربایجان‌غربی موظف هستند پیش از صدور بلیت اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس برای مسافران، کد ملی آن‌ها را در سامانه مورد نظر وزارت بهداشت وارد و در صورت مجاز بودن و تایید از سوی این وزارتخانه برای آنان بلیت صادر کنند.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا به‌ ‎منظور حفظ سلامت مسافران، از امروز، دوشنبه فروش بلیط سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به افراد مشکوک به کرونا ممنوع بوده و تمام شرکت‌های مسافربری استان اعم از ناوگان سواری کرایه، مینی‌بوس و اتوبوس ملزم به رعایت این مصوبه هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: نظارت بر فعالیت و عملکرد پایانه مسافربری در اجرای این دستورالعمل بر عهده این اداره کل بوده و کارشناسان نظارتی دقیقی بر این امر خواهند داشت.

شکری با بیان اینکه پایانه‌های مسافربری جاده‌ای محل تجمع مسافران بوده و برای حفظ سلامت افراد اعزام وسیله نقلیه باید با ضریب ایمنی بالا باشد، اظهار کرد: پیش از این نیز غربالگری مسافران پیش از ورود به ترمینال‌های مسافری و تب سنجی از آن‌ها انجام می‌شد و در حال حاضر نیز اگر مسافری علائم بالینی داشته باشد، اجازه سفر با وسائل حمل و نقل عمومی را به او نخواهیم داد.

وی به مسافران توصیه کرد که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مسافرانی هم که بیمار هستند برای حفظ جان همنوعان خود با رعایت دقیق موارد بهداشتی، به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند.

به گزارش ایرنا، محدودیت های جدید کرونایی از اول آذرماه جاری در کشور اجرایی شده و ارومیه به همراه ۹ شهر دیگر آذربایجان غربی جزو شهرهای قرمز به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha