یارانه کمک‌معیشتی به خانوارهای بدون درآمد ثابت ماهانه تعلق می‌گیرد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اختصاص یارانه کمک معیشتی یک میلیون ریالی و همچنین وام ۱۰ میلیون ریالی برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از محدودیت های کرونایی گفت: این یارانه و وام به خانواده های بدون درآمد ثابت ماهانه تعلق می گیرد.

ابوالفضل عبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماهانه، یک میلیون ریال به ازای هر یک از اعضای خانوار از آذرماه امسال تا پایان سال جاری به مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار به صورت کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: آن دسته از خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمدی ثابت ماهانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: همه افرادی که در نوبت پیش، وام کرونای معیشتی دریافت کرده اند و درآمد ثابت ندارند، می توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند؛ افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادهای عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی شامل این طرح نمی شوند.

وی در خصوص روش درخواست وام یک میلیون تومانی اظهار کرد: متقاضیان می توانند با ارسال کد ملی خود از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ درخواست خود را ثبت کنند .

وی بیان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که ارسال فقط یک بار پیامک در این خصوص کافی است.

عبادی با اشاره به اینکه زمان ارسال پیامک تا ۱۱ آذرماه جاری است، گفت: از ۱۲ تا ۱۹ آذر، داده های اطلاعاتی پایش شده و از ۲۰ تا ۲۷ آذر به پیامک های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah   پاسخ داده می شود.

وی درباره شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی اظهار داشت : بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد و با اقساط ۳۰ ماهه از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص، محدودیت های اعمال شده و ضرورت رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا، شهروندان از مراجعه حضوری به سازمان ها و ادارات شهرستانی خودداری کنند.

محدودیت های کرونایی از اول آذر آغاز شده و حداقل تا ۱۴ آذرماه جاری ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha