۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 84136400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشجو زمینه‌ساز بالندگی و ترقی کشور است

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری سلسله گفت: دانشجویان کشور دستاوردهای علمی بسیاری کسب و ثابت کرده‌اند با توان بالای خود، زمینه‌ساز بالندگی و ترقی ایران اسلامی هستند.

افشین ترکارانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان با تکیه بر علم و ایمان و اعتقاد به استکبارستیزی، همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی خوش درخشیده‌اند که این امر نشان می‌دهد قرار گرفتن دانش در مسیر اسلام تا چه اندازه در بیداری و حس آرمانخواهی دانشجویان نقش مثبت دارد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید با تقویت روحیه پرسشگری وآزاداندیشی در دانشگاه، اجازه ندهند این کانون بالندگی، رشد و ترقی کشور درحاشیه قرار گیرد و خواست دشمن برای بی‌اثر کردن دانشگاه و بی‌تفاوت شدن دانشجو تحقق یابد.

سرپرست فرمانداری سلسله اظهار داشت: دانشجویان همواره نقش برجسته‌ای در تاریخ کشور و حضور پررنگی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مشارکت در حرکت شتابان علمی جمهوری اسلامی داشته‌اند.

ترکارانی با بیان اینکه استکبارستیزی، عدالت‌ورزی و پرسشگری سه ویژگی اصلی دانشجویان است ادامه داد: این قشر موثر باید از بینش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار و نسبت به مسایل روز آگاه باشند تا بتوانند در جامعه ایفای نقش کنند.

سرپرست فرمانداری سلسله افزود: دانشجویان رمز بقا، دوام و ثبات تفکر نظام هستند که توجه به مشکلات آنان همواره باید برای مسئولان یک اولویت باشد. 

۱۶ آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ سال ۱۳۳۲ در چنین روزی سه دانشجو در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس ‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha