۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84148018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان فارس مهارت‌های زندگی و کودک‌یاری می‌آموزند

شیراز- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: یکصد معلم به ۴۵۰ دانش‌آموز دختر و ۱۰۰ دانش‌آموز پسر مهارت‌های زندگی و کودک‌یاری را برای ایفای نقش پدر و مادر موفق در آینده آموزش می‌دهند. 

به گزارش ایرنا، در خبری که روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس از قول رسول قانونی منتشر کرده است، وی با اشاره به اینکه طرح آموزش مهارت‌های زندگی و کودک‌یاری به‌صورت آزمایشی در ۱۰ دبیرستان و هنرستان متوسطه دوره دوم استان اجرا می‌شود، افزود: باتوجه‌به اهمیت نقش والدین در تربیت فرزندان هدف این طرح فراگیری مهارت و یاددادن آموزش به دانش‌آموزان برای پذیرش نقش خطیر  پدر و مادر موفق در آینده است.

وی اجرای این طرح را ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر پایه یازدهم دانست و بیان داشت: هدف از طرح مهارت‌های کودک‌یاری آموزش همه‌جانبه و پایدار به‌منظور تامین نیروی انسانی کارآمد بوده است.

قانونی عنوان کرد: آماده‌سازی دختران و پسران برای ایفای نقش در زندگی مشترک، آشنایی با اصول اولیه سلامت جسمی کودک و آشنایی با اصول مراقبت‌های بهداشتی دوران نوزادی و تغذیه  مناسب کودک از جمله اهداف پیش‌بینی شده در این طرح در راستای ارتقای سلامت جامعه و کودکان هستند.

وی درباره برخی ویژگی‌های این طرح گفت: آموزش همه‌جانبه و پایدار به منظور تامین نیروی انسانی کارآمد با هدف تربیت دختران و پسران در زمینه آموزش مهارت‌های تربیت کودک باعنوان مادران و پدران آینده است که موفقیت‌آمیز بودن آن بستگی به تلاش و همکاری مدیران مدارس و مسئولان اجرای طرح دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: وظیفه داریم دانش‌آموزان را برای ایفای نقش در زندگی مشترک آماده کنیم و طرح کودک‌یاری این امکان را فراهم می‌کند تا به دانش‌آموزان توانایی‌های لازم برای نگهداری و تربیت کودکان در آینده آموزش داده شود.

قانونی افزود: کودکیاری می آموزد چگونه ضمن حفظ سلامت جسمی و روانی کودکان بر اساس اصول علمی و عملی موارد دیگر هم به بهترین نحو انجام شود تا فرزندان سالمی تحویل اجتماع دهیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه نقش والدین برای تربیت فرزندان هیچ‌گاه نمی‌تواند به دیگران واگذار شود، گفت: تربیت یک فرایند تدریجی‌هدفمند و در مکانی مناسب به نام خانواده است و ریشه ها و جوهره آن باید در خانواده دیده و تدبیر شود.

در این مطلب گفته نشده آموزش ها به صورت مجازی است یا خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha