۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84150975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حوضچه‌های پمپاژ نفت در میانکوه اردل احداث شد

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۲
کد خبر: 84150975
حوضچه‌های پمپاژ نفت در میانکوه اردل احداث شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به بارش‌های پیش‌رو و خطر گسترش نفت رها شده به دیگر مناطق شهرستان اردل ،حوضچه‌های پمپاژ نفت در چندین محدوده احداث شد.

خسرو کیانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار حوضچه در مناطق مختلف محدوده شکستگی لوله نفت میانکوه و زمین‌های اطراف آن طراحی و اجرا شد تا چنانچه بر اثر بارندگی نفت‌ نشت یافته در منطقه جاری شود، بتوان آن در محدوده‌هایی جمع‌آوری و پمپاژ کرد و مانع گسترش آن به دیگر مناطق شد.

وی ادامه داد: حوضچه‌ها به شکلی طراحی شده تا نفت که سبک‌تر است و روی آب قرار می‌گیرد را بتوان با دستگاه‌های پمپاژ جمع‌آوری کرد و آب را از طریق لوله‌های تعبیه شده از قسمت زیرین عبور داد.

کیانی همچنین از فعالیت هفت دستگاه پمپاژ سیار فراورده‌های نفتی در منطقه خبر داد و گفت: در مناطقی که امکان عبور خودرو وجود دارد کامیون‌های نفت‌کش در حال جمع‌آوری آلاینده‌های نفتی است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در مناطق سخت‌گذر که امکان تردد خودرو وجود ندارد در حدود ۳۰ کارگر به کار گرفته شده تا به صورت دستی نفت و خاک آلوده را در گالن‌های مخصوص جمع‌آوری کنند.

کیانی در خصوص رسیدگی به مسائل بهداشتی مردم شهر سرخون نیز گفت: به منظور رفع مشکلات تنفسی و ریوی پاکت‌های شیر پاستوریزه و چندین نوبت بسته‌های بهداشتی و ماسک در بین مردم توزیع شد.

به گزارش ایرنا، نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان اردل در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار رخ داد.

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha