جنبش النُجَباء عراق: متعهد به خونخواهی شهیدان سلیمانی و المهندس هستیم

بغداد - ایرنا - «جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء عراق» با برگزاری همایشی بر ادامه حمایت از فرماندهان و گروه‌های مقاومت و گرفتن انتقام خون شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای النُجَباء، همایش جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء با عنوان "علی خُطاکم؛ (در مسیر شما) به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی و المهندس با حضور گسترده مردم امروز (یکشنبه) در بغداد برگزار شد.

در این همایش که نمایندگان گروه‌های مقاومت، فرماندهان سازمان الحشد الشعبی و خانواده‌های شهدا حضور داشتند، شیخ «خالد الملا» رئیس «جمعیت علمای عراق» و شیخ «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی النُجَباء سخنرانی کردند.

خالد الملا: بقای عراق منوط به استمرار مجاهدت گروه‌های مقاومت است

رییس جمعیت علمای عراق در این همایش گفت: ما امروز گردهم آمده‌ایم تا یاد شهدایمان را گرامی بداریم؛ شهدایی که در راه بزرگ‌ترین نبرد یعنی مبارزه با تروریسم تکفیری به شهادت رسیدند.

شیخ الملا به اهمیت چرایی ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی آمریکا اشاره و تاکید کرد: هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی بر گروه تروریستی داعش از سوی آمریکا به این دلیل بود که این دو شهید، پروژه تجزیه عراق را به شکست کشاندند، زیرا داعش ابزاری آمریکایی بود.

وی افزود: آمریکا آگاه شد که این دو فرمانده در حال حل و فصل برخی مشکلات منطقه‌ای هستند که در صورت حل این بحران، دیگر جایی در منطقه ما نخواهند داشت.

این عالم اهل سنت عراق، وحدت کلمه در پرتو شرایط کنونی این کشور را بسیار حائز اهمیت توصیف و تصریح کرد: یکپارچگی ما مانع تجاوز بیگانگان می‌شود و وفای مردم عراق به خون شهیدان سلیمانی و المهندس، در گروی حمایت و حفاظت از سازمان‌های امنیتی به ویژه الحشد الشعبی است.

الملا خاطرنشان کرد: طرف‌های بسیاری به دنبال هدف قرار دادن الحشد الشعبی هستند، لذا نباید اجازه داد برخی از پشت به مقاومت اسلامی عراق خنجر بزنند، چرا که بقای عراق منوط به استمرار مجاهدت گروه‌های مقاومت در این کشور است.

الاسدی: جنبش نُجَباء متعهد به خونخواهی شهیدان سلیمانی و ابومهدی است

رییس شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء نیز خطاب به فرماندهان شهید با بیان اینکه "همچنان عطر گام‌هایتان در میان ما به مشام می‌رسد و پژواک صدایتان را کماکان می‌شنویم" تصریح کرد: نور شما روشنای راه رهروان جهاد و هدایت است.

حجت الاسلام الاسدی افزود: این دو شهید پیش از دوستان بر دشمنان خود تاثیر گذاشتند. آنان صرفا دو فرمانده نبودند؛ بلکه دو رزمنده، دو سرباز و دو نماد بودند که از یک سو دشمنانشان را بیم‌ناک و از سوی دیگر دوستانشان را خرسند کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان سلیمانی و ابومهدی در پیدا و پنهان، در تاریکی و روشنایی و در آسودگی و سختی با یکدیگر کار کردند و تقدیر الهی نیز آن بود که در نهایت در کنار هم به مقام شهادت نائل شوند.

الاسدی، دنیای بدون حاج قاسم و المهندس را دنیایی متفاوت از قبل شهادتشان توصیف و تصریح کرد: تاریخ برای آیندگان صفحات جدیدی را خواهد نوشت که مقاومت چگونه توسط دو تن از بزرگترین فرماندهان تاریخ به بالاترین قله رسید. اذان صبح، شهادت خواهد داد که آنان با خون خود وضو گرفتند و شیطان بزرگ، اعوان خود را برای از میان برداشتن آنان مسلح ساخت.

الاسدی با تاکید براینکه "انتقام فرماندهان مقاومت هنوز گرفته نشده است"، افزود: همچنان خون این دو شهید بر زمین فرودگاه جاری است.

وی با اشاره به اقدامات قانونی محاکمه دست‌اندرکاران این جنایت، تصریح کرد: از دولت عراق می‌خواهیم که به وظیفه خود در خصوص برملا ساختن جزئیات این جنایت عمل کند و ما به عنوان یک گروه مقاومت تاکید داریم که جنبش النُجَباء متعهد به خونخواهی این دو شهید به واسطه همه اقدامات قانونی و مشروع است.

رییس شورای سیاسی جنبش النُجَباء در پایان گفت: انتقام ما، انتقام از شخص نخواهد بود و محدود به زمان و مکان خاصی نیست. انتقام ما در ادامه مسیری است که تا کنون طی شده و مقدمه‌ای است برای آنچه که در آینده پیش خواهد آمد. این انتقام، تحقق وعده خداوند است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha