گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس در بین الحرمین در کربلای معلی

بغداد – ایرنا – مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و «حاج ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق در منطقه بین الحرمین در شهر کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس و شهدای الحشد الشعبی عراق امروز از سوی تیپ ۱۵ سازمان الحشد الشعبی در منطقه بین الحرمین با حضور شمار زیادی از فرماندهان گروههای زیر مجموعه الحشد الشعبی و نمایندگان دولت محلی استان کربلای معلی و بزرگان و چهره های سرشناس و نمایندگان عتبات مقدسه برگزار شد.

«ابو علی البصری» معاون رئیس ستاد الحشد الشعبی در امور عملیات در سخنانی در این مراسم از جانفشانی ها و عملکرد مبارزانی فرماندهان شهید و شهدای مقاومت تقدیر و ستایش کرد و گفت که این شهیدان در صدر کسانی بودند که به فتوای عالی مرجعیت لبیک گفته و داوطلبان را فرماندهی و صفوف آنها را سازماندهی کردند.

وی افزود: فرماندهان شهید در آغوش اسلام پرورش بیافتند و بدنبال مال و منصب نبودند و شایسته است که الگو و اسوه ما باشند.

البصری گفت: فرماندهان عملیات پیروزی (بر گروه تروریستی داعش) امتداد مکتب ائمه اطهار (ع) و خط مشی آنها بودند.

شهرها و مناطق مختلف عراق از بیش از یک هفته پیش شاهد ویژه برنامه های گرامیداشت سالگرد ترور فرماندهان شهید در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و نشست های تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و آمران آن است.

همزمان خیابان های شهرهای مختلف عراق از جمله پایتخت و بزرگراههای این کشور به پوسترها و بیلبردهای بزرگی از تصاویر دو فرمانده شهید با عنوان «شهادت و حاکمیت» مزین شده است.

مجالس ترحیم مردمی و پخش پویا نماها و ویژه برنامه های مستند، تحلیلی و خبری از رسانه های مختلف عراق نیز همچنان ادامه دارد و زیارت مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و تجدید بیعت با فرماندهان شهید از دیگر آیین های امسال است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha