راهپیمایان عراقی بر وفاداری به خون فرماندهان شهید تاکید کردند

بغداد – ایرنا –مردم عراق امروز به مناسبت نخستین سالروز شهادت فرماندهان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در راهپیمایی میلیونی در بغداد شرکت کردند. چند تن از آنها در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا علت حضور خود در این مراسم را تشریح و بر وفاداری به خون فرماندهان شهید و اخراج آمریکایی‌ها تاکید کردند.

خبرنگار ایرنا به مناسبت در این راهپیمایی گسترده که میدان التحریر در قلب بغداد و خیابان های اطراف آن امروز شاهد آن بود و مردم از شهرها و استان های مختلف عراق و طیف متنوع این کشور در آن شرکت کرده بودند، با تعدادی از راهپیمایان به گفت وگو نشست.

در میان کسانی که ایرنا با آنها گفت وگو کرده از نسل جوان، مجاهدان ریش سفید، زنان و دختر جوان حضور دارند .

مجاهد الحشد الشعبی: همه امروز آمدند

«ابودعا اللامی» از مجاهدان ریش سفید الحشد الشعبی که تجربه جنگ با داعش را دارد، گفت که به پاس گرامیداشت فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تسلیت به دو ملت عراق و جمهوری اسلامی ایران به خاطر شهادت این فرماندهان در تظاهرات حضور یافته است.

او می گوید: به احترام این دو شهید گرانقدر و به نشانه عشق به کشورمان عراق و فرزندان آن در تظاهرات امروز شرکت کرده و خوشبختانه همه طیف های مردم عراق از سران عشایر، نیروهای مسلح آمده اند، میدان تحریر امروز انعکاسی از جامعه عراق در عشق به فرماندهان شهید شده است.

وی افزود که به عنوان نیروهای الحشد الشعبی همچنان خود را پشتیبان عراق و جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری می دانیم.

ابودعا تاکید کرد که ما در عراق هرگز مواضع جمهوری اسلامی ایران و فداکاری هایی که در حق ملت عراق داشته فراموش نمی کنیم و امروز آمده ایم تا به آمریکا و اسراییل بگوییم که در میدان حضور داریم.

 فاطمه دختر جوان عراقی: قدردان حاج قاسم و ابومهدی هستم

 «فاطمه» دختر جوانی است که در گوشه ای میدان تحریر با شعارها علیه آمریکا واکنش نشان می دهد. وی به ایرنا می گوید: برای گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به میدان تحریر آمده است.

وی ادامه می دهد: می خواهم به آمریکا بگویم که باید خاک عراق را ترک کند، ما خواهان بازگرداندن حاکمیت کامل عراق هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که تقاس خون فرماندهان شهید چیست؟ تاکید می کند که بی شک تقاس خون فرماندهان شهید خروج نظامیان آمریکا از عراق است.

عبدابراهیم عبد: ایران و عراق یک ملت واحده هستند

«عبدابراهیم عبد» در حالی که پرچم زردی به دوش دارد که به تصاویر حاج قاسم و ابومهدی مزین شده است، می گوید: حاج قاسم و ابومهدی قهرمانان الحشد الشعبی هستند و به نشانه وفاداری به آنها امروز به میدان تحریر آمده است.

وی یکی از دلایل حضور دیگر حضور خود را در تظاهرات امروز تاکید بر اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق عنوان می کند، می افزاید که ما خود را سربازان مرجعیت عالی دینی عراق آیت الله سیستانی و همچنین مقام معظم رهبری می دانیم و می خواهیم بگوییم که تفاوتی بین دو ملت ایران و عراق وجود ندارد.

عبدابراهیم افزود، شهادت مبارک فرماندهان شهید باشد، حاج قاسم و ابومهدی راه امام حسین (ع) را در پیش گرفتند و در نهایت شهادت نسیبشان شد.

حسین جاسم: آمریکا در نزدیکترین زمان ممکن عراق را ترک کند

«حسین جاسم» دیگر جوان عراقی با اشاره به اینکه برای احیای یادمان دو فرمانده شهید آمده است، گفت که خواهان بیرون رفتن اشغالگران آمریکایی در نزدیک ترین زمان ممکن است.

وی بر انتقام گرفتن خون فرماندهان شهید تاکید کرد و گفت که اگر آمریکا خاک عراق را ترک نکند، در میدان مقابله این انتقام را خواهیم گرفت.

کرار محمد جاسم: هرچه ما را بیشتر بکشید، تعداد ما بیشتر می شود

«کرار محمد جاسم» جوان دیگر عراقی که امروز در تظاهرات حضور یافته می گوید که تظاهرات امروز دارای پیام جهانی به ویژه به اشغالگران آمریکایی و صهیونیست ها است.

وی خطاب به آمریکایی ها و صهیونیست ها تاکید کرد که هرچه ما را بکشید ما بیشتر و بیشتر خواهیم شد و در نهایت انتقام این شهیدان را از شما می گیریم.

خالد جبر: عراق لقمه سهل و آسانی برای آمریکا نخواهد بود

«خالد جبر» که به همراه خانواده اش در تظاهرات امروز حضور یافته تاکید کرد که عراق هرگز لقمه سهل و آسانی برای آمریکا نخواهد بود.

وی ادامه می دهد که حضور این جمیعت بسیار زیاد در تظاهرات امروز نشانه وفاداری به شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

خالد در پاسخ به  این سوال ایرنا که تصور می کند که انتقام واقعی خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی چه خواهد بود، می گوید که انتقام خون آنها، اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک کشورمان عراق است.

«ام علی» زنی که باویلچر در تظاهرات حضور یافت

در گوشه ای از میدان التحریر زن پا به سن گذاشته ای سوار بر ویلچر در حالی که پوستری از فرماندهان شهید را در دست گرفته، به خبرنگار ایرنا می گوید: به هیچ صورت نمی توانیم کاری را که شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در حق ما کرده اند، ادا کنیم.

وی ادامه داد، در میدان التحریر حضور یافته زیرا احساس می کند که کمترین قدردانی از خدمات این دو شهید، حضور در تظاهرات امروز است، ما مدیون آنها هستیم.

وی تاکید می کند که هرگز خون به جوش آمده در کالبدهایمان برای انتقام گرفتن خون فرماندهان شهید آرام نمی گیرد.

در این راهپیمایی باشکوه بغداد که از ساعات اولیه بامداد آغاز شد و تا غروب امروز ادامه یافت، علاوه بر رهبران و شخصیت های سیاسی، علماء و فضلای شیعه و اهل سنت، سران عشایر و فرماندهان و نیروهای مجاهد عراقی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان نمایندگی های ایران و ایرانی های مقیم عراق نیز حضور داشتند.

«فالح الفیاض» رییس سازمان الحشد الشعبی و «هادی العامری» رییس گروه سیاسی - پارلمانی الفتح در این راهپیمایی سخنرانی و بر خروج نظامیان آمریکا از کشور تاکید کردند.

آنها به همین مناسبت بر وفاداری با فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مسیری که ترسیم کرده اند، تاکید کرده و از دولت عراق خواستند که قانون پارلمان برای بیرون کردن نیروهای بیگانه و در پیشاپیش آنها اشغالگران آمریکایی را به اجرا در آورده و عوامل دخیل در ترور فرماندهان شهید را تحت پیگرد قرار داده و قصاص عادلانه را در حق آنها اجرا کند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha