۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84187005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال چهارمحال و بختیاری هفت روز هوای ناسالم داشت

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، این استان تنها هفت روز درگیر گرد و غبار بود و شرایط آلودگی هوای استان در حد ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و مابقی روزها هوای استان سالم و پاک بود.

شهرام احمدی روز شنبه به مناسبت هفته هوای پاک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خروجی گاز و غبار از دودکش واحدهای آلاینده یکی از مشکلات آلایندگی هوا در استان است، اظهار داشت: از ابتدای سال تا دی‌ماه امسال، ۲۵ مورد اندازه‌گیری و پایش آلودگی هوا، ذرات، گرد و غبار و گاز خروجی از واحدهای صنعتی در استان از واحدهای صنعتی که پتانسیل آلودگی هوا دارند، انجام شد.

به گفته وی، امسال ۲ هزار و ۴۱ پایش از پساب، پسماند و آلودگی هوا از واحدهای تولیدی و صنعتی استان انجام شد، که از این تعداد ۷۳ مورد اخطاریه آلودگی دریافت کردند.

احمدی گفت:در این زمینه ۱۲ مورد اخطاریه در خصوص گرد و غبار، گازها و بوی نامطبوع دریافت کردند و نظارت و پایش از واحدهای آلاینده هوا و خاک و محیط‌زیست در اولویت برنامه‌های نظارتی این اداره کل قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۲۹ دی‌ماه به عنوان روز هوای پاک است که شعار امسال این هفته "هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha