سفره خدمت رضوی در همه شهرها گسترده شده است

کرج - ایرنا - مدیر مرکز خادمیاران و کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به توسعه فعالیت ها در سراسر کشور ، گفت : سفره خدمت رضوی در همه شهرهای ایران اسلامی گسترده شده است.

علیرضا عصارنیا روز پنجشنبه در گردهمایی مسوولان کانون‌های خدمت رضوی شهر، شهرستان و کانون‌های خدمت رضوی تخصصی استان البرز که در حوزه علمیه شهید مطهری کرج برگزار شد، اظهار داشت:  مهم‌ترین هدف این مجموعه  تشکیل و فعال سازی کانون‌های شهرستانی و جذب خادمیاران فعال است.

وی بیان داشت : سفره خدمت رضوی در همه شهرها گسترده شده است و کانون‌ها در حوزه خدمتی خوب عمل کرده‌اند اما در حوزه تشکیلاتی و افزایش خادمیاران عقب هستیم.

عصارنیا گفت: افزایش جمعیت خادمان  اصلی‌ترین هدف آستان قدس از ایجاد کانون‌های خادمیاری بوده تا بتوان به خوبی خدمات ارائه کرد.

وی افزود: وجه تمایز کانون‌های خدمت رضوی در مقایسه با سایر نهادهای حمایتی کشور ، مولفه تقویت هویت خادمیاری و رشد افراد در این شبکه گسترده است.

مدیر مرکز خادمیاران و کانون‌های خدمت رضوی بیان داشت: میانگین شمار خادمیاران فعال در شهرستان ها حدود ۵۰ نفر برآورد و هدفگداری سال آتی کانون ها جذب یک هزار خادمیار فعال است.
عصارنیا برنامه های یکسال آینده کانون را در ۱۰ سرفصل توصیف کرد که اکثر این برنامه‌ها حول محور توسعه و گسترش شبکه خادمیاری از طریق جذب جوانان متعهد و متخصص بود.

وی  میزان تخصیص سهمیه جذب خادمیاران را بر اساس ثبت گزارش کانون‌ها در سامانه اعلام کرد و افزود: هر ۱۰۰ امتیاز در سامانه معادل سهمیه جذب یک خادمیار است و از این جهت سامانه جذب بطور دایمی باز و فعال خواهد بود. زمان ارزیابی امتیازات و تخصیص سهمیه هر ۶ ماه یکبار می‌باشد.
وی با اشاره به چهارشنبه‌های امام رضایی (ع)  از خادمیاران خواست تا متناسب با شرایط بومی منطقه و استان خدمات را توسعه دهند و گزارش فعالیت‌های انجام شده را به شکل مناسب رسانه‌ای کنند.
تسریع در تعیین تکلیف خادمیاران ثبت نام شده از دیگر درخواست‌های عصارنیا بود و اعلام کرد که در پایان اسفند ماه سال جاری خادمیاران غیرفعال از سامانه حذف خواهند شد.
وی بیان داشت: تسهیل در دریافت نذورات نقدی با توزیع دستگاه‌های کارتخوان ثابت نیز از دیگر برنامه های آتی کانون است.
مدیر حوزه علمیه شهید مطهری  استان البرز در این گردهمایی گفت: حفظ کرامت انسانی و آبروی مومنین مهم‌ترین اصل در اهدای کمک‌های مومنانه است که باید نسبت به آن دقت لازم و کافی مبذول شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین تقی محدر در بیاناتی فضایل اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه امام رضا(ع) را بر شمرد و افزود: توفیق خدمتگذاری برکت بزرگی است که نصیب خادمان و خادمیاران شده است.
دبیر کانون خادمیاران استان البرز نیز  با ارائه گزارشی از آمار و ارقام در این نشست بیان داشت: کانون خادمیاران در دوم بهمن ماه سال ۱۳۹۵ در استان تاسیس شد و درزمان حاضر تعداد ثبت نام شدگان در طرح خادمیاران البرز بیش از۱۱ هزار نفر است که حدود هشت هزار نفر از آنان ساماندهی شدند و سایر ثبت نام شدگان نیز تا پایان بهمن ماه تعیین تکلیف خواهند شد.
عباس قاضی خانی افزود: در ۶ شهر و هفت شهرستان استان البرز تعداد ۱۳ کانون عمومی و ۱۹ کانون تخصصی وجود دارد .

وی،  سرریز شدن جمعیت تهران به البرز، وجود چهار زندان بزرگ کشوری در استان، کم برخورداری از سرانه‌های بودجه کشوری، کمبود امکانات درمانی، مدیران غیربومی و ترافیک بین استانی را

از مشکلات البرز بر شمرد.

قاضی خانی افزود: تخصیص یک هکتار زمین برای احداث بیمارستان امام رضا(ع) در استان البرز انجام شده است که دانشگاه علوم پزشکی ۶۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کرده و ۴۰ درصد باقیمانده نیازمند کمک خیرین و نیکوکاران است.
در پایان این نشست  تعدادی از  خادمیاران نیز با طرح مسایل و مشکلات خود پرداختند.
کانون خادمیاران رضوی به منظور گسترش خادم در سراسر کشور  و با هدف رساندن خدمت به محرومان  تشکیل شده است .

 استان البرز ۶ هزار و ۲۰۰ خادمیار گزینش شده در سامانه دارد که تا قبل از شیوع ویروس کرونا سهمیه هشت خادم در آستان قدس رضوی نیز به البرز اختصاص یافته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha