۹هزار و۶۹۳ نفر در خانه‌های هلال چهارمحال و بختیاری ساماندهی شدند

شهرکرد-ایرنا- معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۹هزار و ۶۹۳ نفر از نیروهای داوطلب و جوانان استان در ۶۵ خانه هلال ساماندهی شده‌اند.

سیف‌علی درگاهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گشایش چهارخانه جدید هلال در شهرستان بن افزود: با راه‌اندازی این چهارخانه هلال جدید، مجموع خانه‌های هلال فعال در چهارمحال و بختیاری به ۶۵ خانه روستایی و شهری افزایش‌ یافت.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از خانه‌های هلال فعال استان در مناطق روستایی و شهرهای کوچک واقع شده‌اند، تصریح کرد: تا پایان امسال و بر اساس قانون برنامه پنج‌ ساله جمعیت هلال‌احمر، ۱۰۰ خانه هلال در استان راه‌اندازی خواهد شد.

درگاهی به ایجاد نخستین خانه هلال استان در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته، پنج هزار و ۸۱۲ نفر از جوانان زیر ۳۵ سال و سه هزار و ۸۸۱ نفر از داوطلبان بالای ۳۵ سال با شرکت در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در مجموعه خانه‌های هلال استان ساماندهی شده‌اند.

وی یادآور شد: امسال ۱۷۰ دوره آموزشی شامل کمک‌های اولیه و دوره‌های پیشگیری از مخاطرات برای جامعه هدف خانه‌های هلال برگزار شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعداد محدودی از افراد توانستند در این دوره‌ها شرکت کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری در ادامه اظهار داشت:راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق دوردست و حادثه‌خیز استان در اولویت قرار دارد و در صورتی که مکان مورد نیاز برای این ایجاد خانه‌ها با کمک دهیاری‌ها در مناطق روستایی فراهم شود، جمعیت هلال‌احمر برای ارائه آموزش‌ها و تجهیز خانه‌ی هلال مطابق با دستورالعمل‌های کشوری اقدام خواهد کرد.

درگاهی با بیان اینکه تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند درخواست خود را برای راه‌اندازی خانه هلال ارایه دهند، گفت: وجود فضای آموزشی و انبار تجهیزات و واگذاری حق بهره‌برداری از مکان برای حداقل ۲ سال از الزامات ایجاد خانه هلال است.

وی افزود: تاکنون ۴۰ خانه هلال با کمک مدیریت بحران استان و با عنوان تیم‌های امداد روستایی تجهیز شده‌اند و ۱۶ قلم از اقلام امدادی در اختیار این خانه‌ها قرار گرفته است که بر اساس تفاهم‌نامه جمعیت هلال‌احمر کشور با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان مدیریت بحران به‌زودی برای تجهیز تمامی خانه‌های هلال برنامه‌ریزی می‌شود.

درگاهی ایجاد فضای مدیریت جامعه‌محور بحران و سوانح را از اهداف اصلی راه‌اندازی خانه‌های هلال دانست و یادآور شد: مردم هر منطقه اطلاعات دقیق‌تری از جغرافیا و امکانات محل زندگی خود دارند و در صورت فراگیری آموزش‌های امدادی می‌توانند در مواقع اضطراری، مدیریت سوانح را بر عهده بگیرند که رسیدن به این هدف در طرح راه‌اندازی خانه‌های هلال مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰ هزار نفر در چهارمحال بختیاری داوطلب جمیعت هلال‌احمر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha