۱۵۳ فعالیت فرهنگی و هنری در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اجرای ۱۵۳ فعالیت فرهنگی و هنری همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: بسیاری از برنامه های پیش بینی شده در قالب فضای مجازی برگزار می شود.

ابراهیم شریفی روز دوشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شرایط برگزاری برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل شیوع ویروس کرونا با تغییراتی همراه شده است، افزود: حضور فعال در فضای مجازی و انعکاس به موقع برنامه‌های مناسبتی دهه فجر، مهم‌ترین راهکار برای رفع خلاهای به وجود آمده در این حوزه است.

وی افزود: هجمه‌های دشمنان برای کمرنگ نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی وارد مراحل جدیدی شده است و قابل‌ مقایسه با امکانات تبلیغی و رسانه‌ای موجود در کشور نیست اما با اتکا به ظرفیت‌ها و توانایی‌های فرهنگی و اجتماعی و هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی می‌توان اقدامات مفیدی را برای نشان دادن ثمرات انقلاب اسلامی به مرحله اجرا گذاشت.

دبیر کارگروه فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان بر اطلاع‌رسانی و انعکاس تمامی فعالیت‌ها در فضای مجازی تاکید و تصریح کرد: امسال با همکاری واحدهای شهرستانی ۱۵۳ فعالیت فرهنگی و هنری در قالب ۴۲ عنوان ویژه برنامه دهه فجر در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

شریفی، برگزاری نخستین جشنواره «قرآن؛ منشور انقلاب اسلامی» را از شاخص‌ترین برنامه‌های دهه فجر در استان عنوان کرد و گفت: این جشنواره فرهنگی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، پوستر، تدبر در قرآن و تولید پادکست برگزار خواهد شد.

وی تکریم و تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ و هنر و علوم قرآنی و برپایی محافل انس با قرآن را از دیگر بخش‌های جشنواره «قرآن؛ منشور انقلاب اسلامی» دانست.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: برای نخستین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی، برنامه‌های گرامیداشت ۲۲ بهمن به دلیل اهمیت سلامت جامعه بدون حضور فیزیکی مردم برگزار می‌شود و لازم است با برنامه‌ریزی، محتواسازی و بهره‌گیری از فضای مجازی و ظرفیت‌های رسانه‌ای پایبندی عموم مردم به ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای متفاوت به نمایش گذاشته شود.

موسی انصاری با اشاره به اینکه بنا به فرمایش امام خمینی (ره)، دنیا بر دوش تبلیغات است، افزود: باید به شکلی هوشمندانه و هنرمندانه و با الهام گرفتن از فضای عمومی جامعه، امکانات موجود در فضای مجازی را برای معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به کار گرفت.

وی به نقش هنر در ماندگاری فرهنگ عاشورا اشاره و تصریح کرد: هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ می‌توانند دستاوردها و ثمرات انقلاب اسلامی را با زبان هنر به مردم دنیا و به ویژه جوانان معرفی کنند.

انصاری بر برجسته‌سازی اقدامات نظام جمهوری اسلامی در ۴۲ سال گذشته تاکید کرد و گفت: بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی نشانگر شاخصه‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه است و فضاسازی محیطی در این مناسبت‌ها نقش مهمی در پررنگ نمودن این شاخصه‌ها و ارزش‌ها دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی یادآور شد: شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، مردم را در تنگنا قرار داده است و رسانه‌های غربی هم با استفاده از این شرایط پیش‌آمده به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین هستند، از این ‌رو لازم است در فعالیت‌های کارگروه فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، فراهم کردن زمینه نشاط اجتماعی و امیدبخشی به مردم نیز در نظر گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha