ویژه ‌برنامه‌های دهه فجر در قم آغاز شد

قم – ایرنا – ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی، روز یکشنبه دوازدهم بهمن ماه همزمان با سالروز بازگشت تاریخی امام راحل به ایران، در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز شد.

این آیین با تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن مجید آغاز شد و در ساعت ۹:۳۳، لحظه ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به کشور در سال ۵۷، زنگ انقلاب نواخته و سرود مشهور «خمینی ای امام» اجرا شد.

این آیین با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه، بهرام سرمست استاندار قم و جمعیت محدودی از مسئولان، نیروهای مسلح و مردم قم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سپاه استان قم، در این آیین، سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام ‌الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت و افزود: امروز در شرایطی چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که دشمنان ما، همچنان در حال تلاش برای ضربه زدن به ایران اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن اکبری گفت: رمز پیروزی این انقلاب، پیوند قلبی امام خمینی(ره) و امت بود که انقلاب اسلامی به برکت آن توانست به این جایگاه عظیم برسد و امروز همه مستضعفان دنیا دل به این انقلاب بسته‌اند و به امید خداوند متعال این انقلاب، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.

در پایان این آیین، شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «در پرتوی بهمن فجرآفرین، حاکم شده حزب خدا روی زمین»، «در پرتوی بهمن فجرآفرین، شکسته شد قدرت مستکبرین»، «شعار ما نبرد با آمریکاست» و «سازش با آمریکا محال است، این سند زنده استقلال است» سردادند و برای تجدید بیعت با آرمان های امام راحل(ره) و شهدا به سمت بیت قدیمی امام خمینی(ره) در قم، واقع در خیابان معلم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حرکت کردند.

همچنین در مسیر حرم مطهر تا بیت امام خمینی(ره)؛ رژه موتورسواران نیروهای مسلح در حالیکه پرچم ایران و عکس های امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را حمل می‌کردند؛ انجام شد.

در محوطه بیرونی جلوی بیت امام خمینی(ره) با اجرای سرود ملی، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته شد و شرکت‌کنندگان تمثال امام راحل(ره) را گلباران کردند و گروه سرود دانش‌آموزان به اجرای برنامه پرداخت.

امام خمینی(ره) روح امید را در جهان اسلام و مستضعفان عالَم دمید

مسئول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سپاه استان قم در سخنانی در بیت تاریخی امام راحل گفت: این انقلاب به رهبری حکیمانه و مدبرانه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و بر اساس فرمایش ایشان، انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود.

اکبری گفت: روزگاری استکبار جهانی این عالَم را یک دهکده می‌پنداشت و خود را کدخدای آن می‌دانست، ولی امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی ایران؛ به لطف خدا و با همراهی ملت فداکار، حماسه‌ساز، مقاوم، ایثارگر و همراه با امامشان؛ جمهوری اسلامی ایران را تاسیس کرد و روح امید را در جهان اسلام و مستضعفان عالَم دمید و استکبار جهانی را ناامید کرد.  

وی با بیان اینکه ملت قهرمان ایران برای اعتلای کلمه حق و انقلاب اسلامی از مال، جان و آبرویشان گذشتند و از هیچ فداکاری دریغ نکردند، گفت: این انقلاب زمینه‌ساز یک دولت فراگیر و جهانی، یعنی زمینه‌‎ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.    

«از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌شود.» 

سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن اکبری، مسئول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سپاه استان قم در مقابل بیت امام خمینی(ره)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha