۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84205692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش تحصیلی پایه ابتدایی درکردستان ۹۹ درصد است

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبر: 84205692
پوشش تحصیلی پایه ابتدایی درکردستان ۹۹ درصد است

سنندج - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی پایه ابتدایی در استان ۹۹ درصد است، گفت: کردستان در پوشش تحصیلی دانش آموزان این دوره از میانگین کشوری جلوتر است.

صدیقه عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح عملکرد و دستاوردهای معاونت آموز ابتدایی استان به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده هم‌اکنون استان کردستان در پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۱.۱ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی به اهمیت دوره پیش دبستان و نقش آن در موفقیت دانش آموزان در مراحل تحصیلی به خصوص مناطق ۲ زبانه نیز اشاره  کرد و گفت: پوشش تحصیلی کردستان در این دوره نیز از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه پوشش تحصیلی  نوآموزان دوره پیش‌دبستانی استان در سال تحصیلی گذشته ۹۳ درصد بود که ۲۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی مناطق روستایی نیز ارتقا یافته و ۹۸ درصد رشد داشته است.

وی عملکرد استان در جذب واقعی کودکان ۶ ساله در  پایه اول  ابتدایی را ۹۸.۶۱ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در این بخش نیز کردستان ۱.۴۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

عبداللهی با بیان اینکه نرخ تکرار پایه در دوره ابتدایی استان به میزان ۰٫۱درصد کاهش داشته است ، گفت: در اجرای برنامه انسداد مبادی بی سوادی ۴۵۹ دانش اموز تارک و بازمانده از تحصیل این دوره شناسایی و جذب شده است.

وی افزود: جذب نوآموزان بازمانده از دوره یک‌ساله پیش‌دبستانی قبل از ورود به دبستان در مناطق محروم و ۲ زبانه با حمایت کامل دولت به ۴۱۳ نوآموز از دیگر اقدامات شاخص معاونت آموزش ابتدایی استان است.

معاون آموزش ابتدایی کردستان همچنین به اقدامات انجام شده در ایام کرونا و تداوم آموزش دانش‌آموزان با بهره گیری ازشیوه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ارایه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان در بستر شبکه آموزشی شاد با حضور ۱۰۰ درصد مدیران مدارس شهری و روستایی،۹۴ درصد معلمان  و ۸۲ درصد دانش آموزان دوره ابتدایی از مهمترین اقدامات انجام شده است.

استان کردستان ۳۰۰هزار دانش‌آموز دارد که بیش از ۱۶۰ هزار نفر از این تعداد مربوط به مقطع ابتدایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha