۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84236040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمای هوا تا پایان هفته در استان همدان ماندگار است

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سرما و برودت هوا با توجه به فعالیت سامانه بارشی و ریزش برف، تا پایان هفته جاری در بیشتر نقاط این استان ماندگار است.

«محمد حسن باقری شکیب» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با کاهش ابر، ریزش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دنبال خروج تدریجی سامانه بارشی، ریزش برف خفیف و پراکنده از بعد از ظهر امروز برای نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود. 

باقری شکیب گفت: دمای هوای شبانه (کمینه) بیشتر نقاط استان همدان نیز تا پایان هفته جاری تا حدود هشت درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش می باید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه یک سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته وارد آسمان استان می‌شود، افزود: طی سه روز آینده بیشینه دمای هوای نقاط مختلف استان همدان تغییرات محسوسی نخواهد داشت و ممکن است در این مدت دمای روزانه برخی از نقاط بین یک تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.

به گفته وی، نهاوند با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کبودراهنگ و رزن با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته نیز بین سه درجه سانتی گراد بالای صفر و ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نوسان بود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha