۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84245950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن راه درازی برای بهبود اقتصاد آمریکا در پیش دارد

تهران- ایرنا- خبرگزاری بلومبرگ با بیان اینکه «جو بایدن» راه درازی برای بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا در پیش دارد، نوشت: با گذشت بیش از یک ماه از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، پیشرفت محدودی در بازار کار صورت گرفته و نرخ بیکاری در این کشور همچنان در حال افزایش است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، به نظر می رسد با گذشت بیش از یک ماه از ریاست جمهوری «جو بایدن» پیشرفت محدودی در بازار کار صورت گرفته باشد زیرا ویروس کرونا همچنان به پیشروی ادامه می دهد.

بلومبرگ نوشت: بایدن راه درازی برای بهبود وضعیت مشاغل و اقتصاد در پیش دارد.

اقتصاددانان آمریکایی، پیشتر پیش بینی کرده بودند که نرخ بیکاری در آمریکا به ۶.۴ درصد می رسد و ۱۸۰ هزار شغل جدید به وجود می آید.

سیاستگذارانی از جمله «جروم پاول» رئیس بانک مرکزی ایالات متحده و «جنت یلن» وزیر خزانه داری همچنان بازار کار را نقطه ضعف اقتصاد می دانند. رئیس بانک مرکزی هفته گذشته گفت که سرعت پیشرفت اقتصادی در ماه های اخیر کند شده است.

پاول به کمیته بانکی سنا گفت: پیشرفت در بسیاری از صنایع به دلیل خسارات قابل توجهی که همه گیری ویروس کرونا به صنایعی مانند اوقات فراغت و گردشگری وارد کرده، کاهش یافته است.

همزمان تمرکز برنامه بایدن برای ۱.۹ تریلیون دلار کمک مالی که به تصویب مجلس نمایندگان رسیده، برای بررسی به مجلس سنا رفته است. قانون گذاران امیدوار هستند این بسته را پیش از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) که بسته کمک مالی بسیاری از آمریکایی های بیکار منقضی می شود، برای رئیس جمهور ارسال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha