۸۰۷ نفر برای عضویت در شوراهای شهری مشهد ثبت نام کردند

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: با پایان یافت مهلت هفت روزه ثبت نام، ۸۰۷ نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد در این شهرستان ثبت نام قطعی نموده‌اند.

سید محمد رضا هاشمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد ۹۵ درصد برای شورای شهر مشهد و بقیه برای شورای اسلامی شهرهای رضویه و ملک آباد ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۸۳ داوطلب معادل ۴۷ درصد به صورت حضوری و ۴۲۴ نفر معادل ۵۳ درصد از طریق سامانه های مجازی یا دفاتر پیشخوان دولت در این شهرستان نام نویسی قطعی شده اند.

فرماندار مشهد گفت: بانوان سهم ۱۶ درصدی از ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند و از مجموع ۸۰۷ داوطلب، ۳۰ نفر سابقه عضویت در شوراهای شهر را دارند.

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، حدود هزار نفر برای حضور در این کارزار سیاسی از شهرهای مشهد، رضویه و ملک آباد ثبت‌نام کرده بودند.

شورای شهر مشهد ۱۵ عضو و شورای اسلامی شهرهای رضویه و ملک آباد نیز هر کدام پنج عضو دارند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  
۴۶۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha