تست کرونای رانندگان خارجی در مرز آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - تست "رپید" یا کیت‌ تشخیص سریع کرونا برای رانندگان خارجی به منظور مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ در پایانه مرزی شهرستان آستارا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز چهارشنبه در حین تست رانندگان خارجی در پایانه مرزی آستارا گفت: این تست رایگان در چهار نقطه ورودی کشور انجام و باعث حفظ سلامت رانندگان و مرزنشینان می شود.

آبتین حیدرزاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری شبکه بهداشت و درمان آستارا آماده تست ۵۰۰ راننده خارجی در روز است و در صورت صلاحدید پزشکان، به تست تکمیلی یا پی سی آر رانندگان هم اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کنترل کرونا با حضور نیروهای بهداشت و امدادگران و نجاتگران هلال احمر تا ۱۵ فروردین ماه در پایانه مرزی آستارا ادامه دارد و توزیع ماسک و محلول ضدعفونی هم در دستور کار است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از عملیات تست رانندگان، پایانه مرزی و گمرک این شهرستان را برای اقتصاد کشور مهم دانست و گفت: سالن مسافری پایانه در شان جمهوری اسلامی ایران نیست و زیرساخت های لازم را ندارد و باید به توسعه و تجهیز پایانه اقدام شود.

غلامرضا مرحبا افزود: تردد کامیون های خارجی از پایانه مرزی، فرصت مناسبی برای تجارت و اقتصاد است و با وجود مشکل تامین زمین، راه اندازی تیرپارک کامیون ها با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

عباس صابر فرماندار آستارا هم با اشاره به اینکه قرار گرفتن مرز زمینی در داخل شهر مشکلات ترافیکی ایجاد کرده است، گفت: ۸۰ درصد صادرات گیلان از مرز آستارا انجام می شود اما تاسیسات زیرساختی این شهرستان متناسب با حجم صادرات نیست و باید تقویت شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha