۱۳۹ میلیارد ریال در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان در سال گذشته گفت: با این مبلغ سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال ۹۲۶ نفر در این مدت فراهم شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی افزود: در سال گذشته ۱۰۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز به ‌صورت سرمایه در گردش به بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری استان پرداخت و اشتغال ۱۵۳ نفر از این طریق تثبیت شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات از منابع روستایی به متقاضیان حوزه گردشگری استان در سال ۹۹ به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسید، تصریح کرد: با پرداخت این مقدار از تسهیلات ۶ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

جوادی مبلغ اختصاص یافته برای اجرای زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری بازفت کوهرنگ و سراب باباحیدر فارسان را در سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: در همین مدت به‌ منظور توسعه بخش گردشگری چهارمحال و بختیاری ۱۸ فقره موافقت اصولی و سه فقره جواز ساخت صادر و همچنین ۲ اقامتگاه بوم‌گردی و یک سفره‌خانه سنتی نیز افتتاح شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری در ادامه به پرداخت ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فعالان گردشگری این استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۸۳ نفر از فعالان فعالان گردشگری چهارمحال و بختیاری به بانک های عامل استان معرفی شدند که از این تعداد ۱۵۸ نفر تسهیلات بانکی را دریافت کردند.

جوادی تصریح کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری زمینه تثبیت اشتغال ۳۷۴ نفر به ‌صورت مستقیم فراهم شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با افزون بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مهم‌ترین مقصدها برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha