فعال اقتصادی:  تحقق شعار سال باعث تقویت بخش خصوصی می‌شود

شهرکرد- ایرنا-فعال اقتصادی و رییس شورای تخصصی حل اختلاف صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با ‌نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" گفت: عملیاتی شدن اهداف شعار سال باعث تقویت بخش خصوصی می‌شود.

مسعود سوردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: نامگذاری‌های سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری با محوریت اقتصادی، باعث توجه جدی بخش‌های مختلف به مساله تولید شده است.

وی افزود: تلاش بخش خصوصی در کنار دولت برای تحقق شعار سال، می‌تواند به ایجاد اشتغال مستمر و رونق اقتصادی در حوزه‌های گوناگون منجر شود.

سوردی تصریح کرد: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهمترین راه‌های ارتقای کمی و کیفی معیشت مردم است که این مهم با تلاش در راستای تحقق شعار سال محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: پشتیبانی از تولید و رفع موانع موجود در این مسیر از راهکارهای ملموس شدن نتایج شعار سال برای بخش خصوصی در حوزه اقتصادی است.

مشاور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بخش خصوصی از دولت انتظار دارد تا با عملیاتی کردن اهداف مورد نظر در نامگذاری سال‌جاری، روند تولید و حمایت از بخش خصوصی در کشور را تقویت کند.

وی گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، بخش خصوصی مشکلاتی با بانک‌های عامل، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و برخی دستگاه‌های اجرایی دیگر داشته که به‌علت اجرایی نشدن بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی دولت، همچنان رفع نشده است.

سوردی تاکید کرد: عملیاتی شدن بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی دولت می‌تواند در کاهش مشکلات تولید راهگشا باشد و بخش خصوصی را سر پا نگه دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها"، مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در سطح ملی و استانی با شتاب بیشتری اجرایی تا زمینه کاهش مشکلات بخش خصوصی فراهم، حوزه تولید تقویت و رونق اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۵۰ واحد تولیدی فعال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha