۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84299505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ دستگاه تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی کردستان تامین شد

سنندج - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اسفند سال گذشته و در راستای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ تعداد ۲۵ دستگاه تجهیزات و وسایل پزشکی برای مراکز درمانی استان تامین شد.

به گزارش ایرنا، صدیق جدیدالاسلام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح عملکرد معاونت درمان در مقابله با کووید ۱۹ در اسفند سال گذشته اظهار داشت: نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی تابعه بخصوص تجویز داروهای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات لازم در راستای تامین تجهیزات و وسایل پزشکی سرمایه‌ای، درمانی و تشخیصی در این بازه زمانی گفت: تامین تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای شامل دستگاه اکمو برای بیمارستان توحید، سونیکید بیمارستان بعثت، خلوص سنج مرکز قدس و کولپوسکوپ برای بیمارستان امام خمینی (ره) سقز از هر کدام یک دستگاه تامین شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: یک دستگاه ساکشن پرتابل، چهار دستگاه مانیتور علائم حیاتی، یک دستگاه مانیتور سانترال و پمپ سرم و پالس اکسیمتر، فتال مانیتورینگ، برانکارد ریکاوری، ویلچر از هر کدام ۲ دستگاه، نبولایزر و الکتروکوتر هر کدام یک دستگاه برای بیمارستان شفا در سقز و سه دستگاه ملشین بیهوشی برای بیمارستان شهید بهشتی قروه اختصاص یافته است.

وی به انجام اقدامات لازم در راستای تامین تجهیزات حفاظت فردی و وسایل پزشکی مصرفی و دارو اشاره کرد و یادآور شد: همه داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران بستری و سرپایی در مدت زمان یاد شده تامین شده است.

وی اظهار داشت: همچنین از مطب‌ها و مراکز درمانی سطح شهرستان سنندج در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ویزیت بیماران با مشارکت مرکز بهداشت سنندج و ارسال پسخوراند برای اصلاح فرآیند موجود در مراکزی که بر اساس پروتکل اقدام کرده‌اند بازدید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha