۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84304409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رمان «گت آقا» در سمنان آماده چاپ شد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲
کد خبر: 84304409
رمان «گت آقا» در سمنان آماده چاپ شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اولین محصول فرهنگی کنگره نکوداشت آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی با عنوان «گت آقا» آماده چاپ شد.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: رمان "گت آقا" روایتی برساخته از زندگی ۱۰۱ ساله آیت الله سیدحمود حسینی شاهرودی است که به قلم محمداسماعیل حاجی علیان تالیف شده است.

وی گفت: این رمان در بیش از ۲۰۰ صفحه به عنوان اولین اثر فرهنگی این کنگره به رشته تالیف در آمده و آماده چاپ شده است.

وی یادآور شد: آیت الله العظمی شاهرودی را به عنوان گت آقا می نامیدند و گت آقا یا مرد بزرگ اصطلاحی است که مادر این مرجع تقلید بزرگ با این شرط که ایشان "گت آقا" شود راضی به دوری از فرزند خود شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: در برنامه تولید آثار فرهنگی و هنری، تولید ۶ مستند رادیویی و کتاب صوتی آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره)، هفت اثر از آثار چاپ نشده آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) و هفت اثر از شاگردان وی در خصوص معرفی این شخصیت والای جهان اسلام به همراه ۱۳ عنوان کتاب در قالب ۵۰ جلد در برنامه این کنگره قرار دارد.

کنگره نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی طبق برنامه قرار است تیر  امسال در قم برگزار شود.

 آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در روستای قلعه آقاعبدالله از توابع شهرستان شاهرود به دنیا آمد و در ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ دار فانی را وداع گفت و مقبره وی در حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha