۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84309655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش پراکنده باران آسمان کردستان را فرا گرفت

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبر: 84309655
بارش پراکنده باران آسمان کردستان را فرا گرفت

سنندج- ایرنا- رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان از ورود یک سامانه بارشی از بعدازظهر امروز به آسمان استان خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه تا روز پنج شنبه ادامه دارد.

نشمیل احمدیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر و اوایل امشب همراه با ورود سامانه بارشی به منطقه، هوای استان تا بعدازظهر پنجشنبه ناپایدار خواهد بود.

وی افزود: در این مدت افزایش پوشش ابر، در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال وقوع تگرگ پیش بینی می‌شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: قسمت عمده بارش‌ها برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب رخ می‌دهد که با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری در این مدت به خصوص روزهای سه شنبه و چهارشنبه رخداد آبگرفتگی‌های موقت و نقطه‌ای و سیلابی شدن مسیر رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین برای امروز تا روز چهارشنبه با در نظر گرفتن جهت و سرعت وزش باد شرایط تشکیل گرد و خاک و انتقال بخشی از آن به استان وجود دارد.

احمدیانی سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته را "بابارشانی" با صفر درجه و گرمترین را "سلین اورامان" با ۳۴ درجه سانتی گراد عنوان کرد و گفت: دمای هوای شهر سنندج مرکز استان هم در سردترین ساعت هشت درجه و در گرمترین حالت ۳۰ درجه سانتی گراد به ثبت رسیده است.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۸۸ بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۴۳۷ میلی‌متر) ۳۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۳۹۱ میلی‌متر، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha