رییس هیات نظارت استان یزد: عوامل انتخابات طبق قانون عمل می‌کنند

یزد- ایرنا- رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان یزد گفت: عوامل برگزاری این رخداد مهم سال ۱۴۰۰ هجری شمسی طبق قانون وظایف مربوطه را برای برگزاری هرچه باشکوه تر آن و تشویق مردم به حضور گسترده در شعبه های اخذ رای عمل می کنند .

به گزارش ایرنا، محمدرضا صباغیان بافقی دوشنبه شب در نشستی با اعضای هیات نظارت شهرستان  مهریز افزود: رعایت دقیق مقررات در تمامی مراحل برگزاری انتخابات موجب دلگرمی مردم و حضور پرشور آحاد جامعه در این عرصه می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی وظایف خود را به طور دقیق و بر اساس مقررات انجام می‌دهند، ادامه داد: ایجاد شور انتخاباتی در گرو عمل همه مسوولان در بخش‌های مختلف و رعایت مقرراتی است که تعریف شد . 

نماینده حوزه انتخابیه مهریز ( بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ) در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت مردم موجب اقتدار نظام و انقلاب اسلامی است و باید همه در هر مسوولیتی که هستند تابع مقررات باشند که این کار رسالتی مهم و نقش اصلی در برگزاری باشکوه آن دارد.

صباغیان بافقی یادآور شد: هیات‌های نظارت در استان یزد وظایف خود را تاکنون طبق قانون به خوبی و با جدیت انجام داده و می دهند و  ادامه این روند نیز با همکاری سایر عوامل صورت می‌گیرد و همه باید در چارچوب قانون ماموریت مربوطه را طبق قانون انجام دهند.

در این نشست از سوی اعضای هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ها ارایه شد و همکاری بخش‌های مختلف را برای برگزاری انتخابات حماسی و سالم خواستار شد.    

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان، ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

در استان یزد  ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه  نفر عضو هستند.

انتخابات در ۴۷ روستای مهریز برگزار می‌شود و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ شهر و ۳۹۷ روستای استان استان یزد برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha