تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری ۲۶ درصد رشد کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان در مقایسه با سه سال گذشته از رشد ۲۶ درصدی برخوردار شده است.

حفیظ‌الله فاضلی روز شنبه در نشست نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تشکل‌های کارگری این استان به مناسبت روز جهانی کارگر، اظهار داشت: تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان از ۱۹۰ مورد به ۲۸۰ تشکل و انجمن افزایش یافته است.

وی حل و فصل و سازش بین کارگر و کارفرما را از مهمترین رویکردهای این اداره‌کل برشمرد و گفت: پرونده‌های سازش در استان طی سه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

فاضلی تصریح کرد: همچنین نقض آرای کارگری و کارفرمایی از ۳۰ درصد به یک درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، تعداد کارگران این استان را ۱۱۰ هزار اعلام کرد و اظهار داشت: این افراد با خانواده‌های خود بیش از ۴۰۰ هزار نفر جامعه کارگری استان را تشکیل می‌دهند که کارگران شاغل در بنگاه‌های اقتصادی، صنوف، رانندگان، کارگران ساختمانی و سایر اقشاری که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند را شامل می‌شود.

فاضلی، تعداد خانوارهای برخوردار از یارانه کمک معیشتی در استان را ۲۱۰ هزار خانوار اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۵۰ هزار خانوار از یارانه برخوردار هستند که با احتساب اعضای خانوارها بالای ۸۵ درصد جمعیت استان را در برمی‌گیرد.

 وی با بیان اینکه امکانات رفاهی و تفریحی ویژه کارگران در استان ناچیز است، خاطرنشان کرد:در حوزه ورزشی استان ما تنها استانی است که هنوز یک مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کامل ویژه کارگران ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به طرح‌های ورزشی استان نیز اشاره کرد و گفت: ۲۵ میلیارد تومان در سه سال اخیر به استخری شنای شهرکرد اختصاص یافته و آماده بهره‌برداری است و عملیات اجرایی ۲ مجموعه دیگر نیز در فارسان و لردگان در حال اجرا و اتمام است.

فاضلی خاطر نشان کرد: کارگران بیشترین نقش را در جهت تحقق شعار سال ایفا می کنند و در خط مقدم جبهه تولید و مقاومت اقتصادی هستند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ اردیبهشت با عنوان روزجهانی کارگر نامگذاری شده است و از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگر در کشورمان مقام فعالان عرصه کار و تلاش گرامی داشته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha